Ha abból indulunk ki, hogy a projektmenedzser egy vezető, akkor képesnek kell lennie együttműködni a csapattársaival. Emellett tisztában van vele, hogy nem ért mindenhez. De nyitott és kedvenc hobbija a tanulás!
Élethosszig tartó tanulás vár ezen a területen
Bármilyen területen is dolgozunk, mindig számíthatunk újításokra. Az IT / marketing terület egy olyan folyó, ahol nem elég a mély vízben úszni. Ha változik a víz összetétele, akkor azt is ismernünk kell, hogy ne süllyedjünk el benne – miközben kézzel-lábbal kapálózunk is, hogy a felszínen tartsuk magunkat.
A tanulás egy olyan hosszú folyamat, amit életünk végéig érdemes gyakorolni. Szükség van arra, hogy célokat tűzzünk ki magunk elé és elsajátítsunk új technikákat, amik akár a projektmenedzsment, akár a szakmánkat érintő iparág új vívmányai közé sorolhatóak.
Legyünk nyitottak az új dolgokra. Az információ villámgyorsan áramlik 2020-ban. Ha egy projektmenedzser, aki egyben vezető is, nem tart lépést a változásokkal, akkor egyre nehezebben marad majd a vízfelszín felett abban a bizonyos folyóban.
Na de honnan lehet tanulni?
Az internet korában gyakorlatilag nincs olyan információ, ami ne lenne megszerezhető, hozzáférhető, megtanulható. Tanulni pedig (majdnem) bármiből lehet! Idetartozhat a hírek olvasása, az adott szakmai területre vonatkozó technikai újítások megismerése, tanfolyamokon és workshopokon való részvétel, vagy akár bármilyen egyedi, saját ötlet megvalósítása. Valójában csak a kreativitásunk szabhat határt ennek – meg persze az, hogy mennyi a rendelkezésre álló időnk és/vagy pénzünk!
Mindezek mellett az is fontos, hogy a projektmenedzser a saját csapatában is elültesse a tanulási iránti vágy magjait! Nem árt, ha képes fejlődésre ösztönözni a vele és körülötte dolgozó embereket. Már csak azért is jó ez, mert önmaga is inspirálódni fog általuk és a változásaik, fejlődésük által.
Vannak olyan helyzetek, amikor azért kerülünk hátrányos pozícióba, mert nem tudtuk tartani a lépést a változásokkal. Ilyenkor az is előfordulhat, hogy a projektünk vagy akár az ügyfélkörünk sérülhet olyan módon, hogy azt már csak nagy erőfeszítések árán tudjunk csak helyreállítani. A folyamatos tanulással, a nyitottsággal és a kíváncsisággal ez jó eséllyel elkerülhető!
A projektmenedzsment nem az a hivatás, ahol folyamatosan állóvízben lubickolhatunk. Rendszeresen vagy akár rendszertelenül jönnek a kisebb és nagyobb hullámok. A sodrás sebessége is állandóan változik ebben a folyóban. Hogy megtanulsz úszni, vagy hagyod a hullámokat átcsapni a fejed fölött, csak rajtad múlik.
Folytatás hamarosan…
A cikksorozat előző részeit itt olvashatod: 1., 2., 3., 4., 5., 6.
Comments are closed.