Cikksorozatunk első részében bemutattuk, melyik digitális felületekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a járványhelyzet idején. A másodikban tanácsokat fogalmaztunk meg azzal kapcsolatban, milyen kommunikációs hibákat jobb elkerülni marketingüzeneteink megfogalmazása során. Végezetül jó, ha itt áll még néhány jó tanács az etikus magatartás témakörében! Mit tegyél és mit ne márkaként világjárvány esetén?
Ne most akarj mindenáron nyerészkedni!
A jelenlegi helyzetből hosszú távon nem az fog kijönni nyertesen, aki agresszív marketinggel próbálja meggyőzni vevőit arról, hogy fokozottan vegyék igénybe szolgáltatásait és vásárolják termékeit. Hanem az, aki empátiát közvetít, társadalmi szolidaritást vállal és támogatja fogyasztóit! Az etikus magatartás kifizetődik.
A legjobb megoldás a tartalomgyártáskor az új termékek folyamatos promotálása helyett a fogyasztók érdekeinek a középpontba helyezése. Erre kitűnő példát szolgáltat a világ egyik legnagyobb WC-papír gyártója, a Cottonelle, amely a pánikvásárlásra reagálva elindította a #ShareASquare kampányt, melyben arra buzdítják a fogyasztókat, hogy WC-papír helyett inkább nagylelkűségből szerelkezzenek fel.
Segíts másokon!
Amennyiben van rá lehetőséged, támogasd a járvány elleni védekezést tudásoddal, technológiáddal, pénzadománnyal. Gondolj a segítségre szoruló alkalmazottaidra, vevőidre és azokra, akik a pandémia miatt nehéz helyzetbe került szektorokban dolgoznak.
Nem szabad elfelejteni, hogy jelentős társadalmi nyereséget hozhatnak azok a befektetések is, melyek közvetlenül ugyan nem javítják a cég profitját, viszont társadalmilag hasznosak. Ezeket a jószándék által vezérelt cselekedeteket a fogyasztók megjegyzik, a céged imázsához társítják, így egyben növelheted is a márkádhoz hűséges vevőid számát.
Igaz, a vírushelyzet miatti korlátozások csupán ideiglenesek, azonban az ezek okozta változások a vásárlási szokásokban bizonyos mértékig a járvány után is megmaradnak majd. Érdemes azzal számolni, hogy a járvány után például az e-kereskedelem iránti igény jóval fokozottabb lesz, mint a vírus előtt. Kulcsfontosságú tehát, hogy vállalkozásunk minél gyorsabban és hatékonyabban tudjon alkalmazkodni ehhez az új helyzethez, és úgy alakítsa marketingstratégiáját, hogy az ehhez hasonló nehéz időszakokban is képes legyen megtartani, illetve növelni piacát.
További cikkeinket a témában itt olvashatod.
Jó egészséget és kitartást kívánunk!
Források:
BRENNAN, Matt (2020) Marketing in the Age of Coronavirus
MARX, Wendy (2020) PR and Marketing During COVID-19: What You Need to Know
RUMACK, Asher (2020) 5 Ways to Do Smart & Responsible Marketing During COVID-19
SHIPLEY, Kristen & LOAR, Abby (2020) Crisis marketing: How brands are addressing the coronavirus
Comments are closed.