A koronavírus minden kétséget kizáróan egy teljesen új, a mai modern társadalmakban eddig ismeretlen helyzetet teremtett. Emberpróbáló feladatot jelent mind a civil társadalomra, mind a gazdasági szereplőkre nézve. A COVID-19-ként ismert világjárvány terjedésének megelőzése érdekében hozott intézkedések és a #stayhome mozgalom gyökeres változásokat idéztek elő mindennapjainkban, megváltoztatták eddigi szokásainkat, rengeteg területen egy „új normált” teremtettek. A marketing terén pedig eljött a krízismarketing ideje.
Használd ki a krízismarketing nyújtotta lehetőségeket!
Ez az időszak tökéletes arra, hogy ráfókuszáljunk vállalatunk imázsának alakítására, marketingünk fejlesztésére és egy szorosabb kapcsolat kialakítására a fogyasztóinkkal. Ehhez segítségképp összegyűjtöttünk pár tippet, amelyet érdemes lehet figyelembe venni a járvány ideje alatti krízismarketing stratégiánk tervezésénél.
Optimalizáld a digitális felületeidet
A kijárási korlátozások miatt jelentősen nagyobb hangsúly helyeződött az e-kereskedelemre, így mindenképp érdemes több időt szánni a honlapunkra is. Ellenőrizzük, hogy naprakészek-e az oldalon feltüntetett információink, minden termékünk és szolgáltatásunk megfelelő részletezettségű leírással van-e szerepeltetve, modernizáljuk és bővítsük a weblapot, készíttessünk egy új designt.
Legyél aktív a közösségi médiában
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a jelenlegihez hasonló krízishelyzetekben mennyire kulcsfontosságú a vevőinkkel való kommunikáció. Ez megvalósítható közösségi oldalakon való rendszeres posztolással. Amennyiben eddig nem rendelkeztünk ilyen fiókokkal, érdemes létrehozni legalább egyet! Hiszen a házi karantén miatt jelentősen megnőtt az átlagember közösségi oldalakon eltöltött ideje. Egy rendszeresen frissített social media profil pedig nagyon széles köröket elérő, ingyenes reklámot jelenthet.
Blogolj
Érdemes lehet elkezdeni blogolni, hiszen ez nagy segítséget jelenthet a keresőoptimalizálásban, lehetővé teszi szélesebb tömegek elérését. Blogbejegyzéseidben egyrészt mélyebb betekintést engedhetsz a vállalkozásodba a fogyasztóid számára. Másrészt olyan problémákat is tárgyalhatsz, mely felkelti az emberek érdeklődését, és amire a te terméked vagy szolgáltatásod nyújthat ideális megoldást. Például egy kozmetikusnak kifizetődő lehet a honlapján egy cikksorozatot indítani a bőrproblémákról, azok kezeléséről – vagy különböző szépségipari termékek használati lehetőségeiről és hatékonyságáról.
Használd a meglévő vásárlói adatbázisodat
Szóljunk ott a vásárlóinkhoz, ahol csak mi tudunk! A hűségprogramba, hírlevélre regisztráltak és a CRM rendszerben elérhető adatok segítségével közvetlenül is megszólíthatjuk vásárlóinkat. Ráadásul – megfelelő információtartalom esetén – a közösségi felületeken használt egyentartalom mellé szegmentált, vagy teljesen egyedi üzeneteket fogalmazhatunk meg feléjük. Sokkal személyesebb, sokkal közvetlenebb kapcsolatot építve a vásárlóinkkal.
Nem mindegy viszont, mit és hogyan kommunikálsz a fogyasztóid felé. Erről további tippeket olvashatsz cikksorozatunk következő részeiben, melyeket itt találhatsz meg:
Jó egészséget és kitartást kívánunk!
Források:
BRENNAN, Matt (2020) Marketing in the Age of Coronavirus
MARX, Wendy (2020) PR and Marketing During COVID-19: What You Need to Know
RUMACK, Asher (2020) 5 Ways to Do Smart & Responsible Marketing During COVID-19
SHIPLEY, Kristen & LOAR, Abby (2020) Crisis marketing: How brands are addressing the coronavirus
Comments are closed.