A közösségi média platformok piacán manapság nehéz jelentősebb részesedéshez jutni, azonban ez a TikToknak mégis sikerült. A 2016-ban elindított alkalmazás jelenleg több mint 1,5 milliárd letöltéssel és mintegy 800 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, akiknek nagy része a 16-24 év közötti korosztályból származik, így a TikTok egy ideális felület azok számára, akik ezt a célcsoportot szeretnék minél hatékonyabban elérni.
Mi is az a TikTok?
A TikTok alapvetően egy videómegosztó alkalmazás, melynek lényege, hogy a felhasználók 9-15 másodperces szórakoztató jellegű videókat tölthetnek fel, és így hatalmas nézettségre, illetve követőtáborra tehetnek szert. Az applikáció legnépszerűbb felhasználója 39,8 millió követőt tudhat magáénak, ebből tisztán látszik, mennyi potenciális fogyasztót lehet elérni az alkalmazás nyújtotta lehetőségek megfelelő kihasználásával.
De melyek is ezek a lehetőségek?
1. Csatorna indítása a márkánk saját tartalmának megosztására
A legkézenfekvőbb megoldás egy saját fiók létrehozása a vállalkozásunk számára, ahova a márkát népszerűsítő rövid videók kerülhetnek fel. A videók leírása maximum 100 karakterből állhat, ugyanakkor el lehet helyezni bennük webhelyekre, alkalmazásokra mutató hivatkozásokat. Az ideális videó függőleges tájolású, interakcióra ösztönzi a nézőket, és inkább szórakoztató, mint hirdetés jellegű. Ennek művészetét már tökélyre fejlesztette például a Chipotle amerikai étteremlánc, illetve a Washington Post. A TikTok a videókhoz kapcsolódóan hasznos statisztikákat is szolgáltat a megtekintésekre, a CTR-re, a kattintásokra és a megjelenítésre vonatkozóan.
2. „Hashtag kihívások”
A platform másik jellegzetessége, hogy a felhasználók szeretnek különböző kihívásokat kitalálni, illetőleg kipróbálni. Egy-egy hashtaggel ellátott kihívás nagyon széles közönséghez érhet el, és jelentős mértékű interakcióhoz vezethet, erre jó példa az amerikai műsorvezető, Jimmy Fallon #tumbleweedchallenge nevezetű kihívása, amely több mint 10,4 millió interakciót váltott ki. Márkánk népszerűsítése érdekében tehát érdemes előállni egy nagyon kreatív kihívás ötlettel vagy legalább részt venni másokéban.
3. Hagyományos influencer marketing
A termékeink influencereken keresztül történő népszerűsítése a TikTokon is működik, hiszen elég, ha csak feltűnik a márka egy számunkra megfelelő célközönséggel rendelkező influencer valamelyik videójában.
4. Alkalmazáson belüli hirdetések
A TikTok lehetőséget biztosít a márkák számára a videók közötti fizetett hirdetések elhelyezésére is a felhasználók, melynek ára 10$/CPM-nél kezdődik.
5. Saját szűrők létrehozása a videókhoz
Még egy jó lehetőség, hogy az Instagramhoz hasonlóan a TikTok felületén is létrehozhatnak a különböző vállalkozások egyéni kamera filtereket, melyeket a felhasználók használhatnak, ezáltal terjesztve az adott márka nevét, arculatát.
Összefoglalóan a TikTok egy nagyon gyorsan és dinamikusan fejlődő, illetőleg növekvő közösségi média platform, amely megkérdőjelezhetetlenül vonzó marketinglehetőségeket kínál. Egy nagy, ennek ellenére korosztályban és érdeklődési körben viszonylag koncentrált fogyasztói réteg elérését teszi lehetővé, amit érdemes lehet kihasználni.
Comments are closed.