Cikksorozatunk első részében bemutattuk, melyik digitális felületekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a járványhelyzet idején. Most pedig nézzük meg, mire kell különösen ügyelni a fogyasztóinkkal való kommunikáció során, milyen kommunikációs technikák jöhetnek szóba!
Figyelj arra, mit és hogyan kommunikálsz!
Ebben az időszakban érdemes jobban megfontolni, mit és hogyan is szeretnénk közvetíteni a fogyasztóinknak, és ehhez milyen kommunikációs technikák alkalmazásával éljünk. Például közösségi felületeinken, blogbejegyzéseinkben a vizuális üzeneteknél tanácsos mellőzni a közösségi összejöveteleket, egymással érintkező személyeket ábrázoló képeket, illetve általánosságban a „kerülj közelebb a vásárlóidhoz” vagy „tavaszi (vásárlási) láz” jellegű, félreérthető megfogalmazásokat. Ugyanígy érdemes kerülni az utazásokkal kapcsolatos tartalmak megosztását is, hiszen egyelőre mindenképp az a legfontosabb üzenet, hogy mindenki maradjon otthon!
Fontos, hogy ne hagyjuk figyelmen kívül a járványhelyzetet és folyamatosan tájékoztassuk fogyasztóinkat a vírus okozta változásokról nyitvatartásunkat, működésünket illetően. Ugyanakkor ezt is csak mértékkel tegyük – kerüljük a pánikkeltést! Igyekezzünk többnyire pozitív vagy semleges üzeneteket közvetíteni.
Maradj pozitív!
Az is segítséget jelenthet, ha megmutatod a fogyasztóknak, hogy a te céged is valóban emberekből áll, akik ugyanúgy érintettek a problémában. Vond be az alkalmazottaidat a tartalomgyártásba! Oszthatsz meg például vicces képeket videókonferenciákról, vagy arról, ki milyen nehézségekbe ütközik a home office közben. Vagy arról is posztolhatsz, a cég munkatársai mivel töltik az önkéntes karanténban szabadidejüket.
Nehéz helyzetekben sokat számít, ha pár pozitív, humoros üzenettel megmutatjuk, hogy mindannyian osztozunk a nehézségekben. Sokszor egy apró változtatás is elég, hogy pozitív benyomást keltsünk a fogyasztóinkban. Sok cég akár a saját logóján is változtat a járványügyi helyzetre való tekintettel, annak reményében, hogy így még könnyebben átadhatja a szociális távolságtartás üzenetét, vagy akár azt a másik népszerű és pozitív attitüdű üzenetet, hogy együtt menni fog. Például a ZARA nagyon egyszerű változtatással érte el ezt: megnövelte a honlapján szereplő logóban a betűközt, ezzel felhívva a figyelmet a távolságtartás fontosságára. (Persze, a logókból már a járvány kitörésének elején is készült egy vicces és rendkívül kreatív összeállítás.)
Cikksorozatunk következő részében további tippeket olvashatsz arról, miként és miért érdemes fokozottan beépíteni az etikus magatartást marketingstratégiánkba a jelenlegi krízishelyzetben. A témában íródott összes cikkünket itt találhatod meg.
Jó egészséget és kitartást kívánunk!
Források:
BRENNAN, Matt (2020) Marketing in the Age of Coronavirus
MARX, Wendy (2020) PR and Marketing During COVID-19: What You Need to Know
RUMACK, Asher (2020) 5 Ways to Do Smart & Responsible Marketing During COVID-19
SHIPLEY, Kristen & LOAR, Abby (2020) Crisis marketing: How brands are addressing the coronavirus
Comments are closed.