A cégek marketingbüdzséire épülő reklámügynökségek kötélen táncolnak, amikor a 2020-ra vonatkozó pesszimista kilátások közepette próbálnak megfelelni a mindennapi kihívásoknak. Az alábbi kutatási eredményekből megtudhatod, hogyan látják a jövőt a piac meghatározó szereplői.
Az Ad World Masters felmérése
A kutatás az Ad World Masters új felmérésén alapul, amely rámutat arra, hogy a koronavírus és a megvágott marketingbüdzsé hogyan befolyásolja a kreatív ügynökségek működését. Több mint 200 ügynökségtulajdonost és felső vezetőt kértek fel arra, hogy mélyebben ássa bele magát a kérdésbe, emelje ki elvárásaikat, és segítsen megérteni azt a helyzetet, amellyel a kreatív cégek az egész világon szembesülnek. Sok infó meglepő lehet a számunkra.
Sokkal alacsonyabb lesz a marketingbüdzsé?
Az ügynökségek 57%-a számít arra, hogy éves jövedelme alacsonyabb lesz, mint 2019-ben. Eközben az ügynökségek 27%-a úgy tervezi, hogy a koronavírus ellenére növeli üzleti tevékenységét ebben az évben. Az ügynökségek 16%-a szerint pedig a bevételek 2020-ban nem változnak meg a 2019-es bevételekhez képest.
Pár hónapos visszaeséssel számolnak a marketingbüdzsé szempontjából
Az ügynökségek 53%-a egyelőre azt feltételezi, hogy „a világjárvány ideiglenesen befolyásolja az ügynökségek piacát, és néhány hónap múlva a legtöbb dolog visszatér a szokott mederbe”. Ennek eredményeként többségük úgy döntött, hogy nem csökkentik csapatuk méretét. Várakozásaik szerint hamarosan készen kell állniuk arra, hogy amikor az üzleti élet visszatér a rendes kerékvágásba, a korábbi lépték alapján folytatják majd tevékenységüket.
Az ügynökségek 47,8%-a nem tervezi a munkavállalók számának csökkentését. 11,9% szerint nagyon valószínűtlen, hogy erre kényszerülnének a közeljövőben, ám 4% komolyan tervezi a leépítést. 6,5% esetében máris csökkent a csapat létszáma, 12,4% pedig úgy gondolja, hogy nagy valószínűséggel előfordulhat a közeljövőben létszám-csökkentés. Elon Musk például előre menekül, kicsit gyorsabban is, mint ahogy az rendben lenne, ugyanis a helyi rendelkezések ellenére erőltetni kezdte a Tesla egyetlen amerikai üzemének újranyitását.
Az ügynökségek kitartanak
A vállalatok kockázatot vállalnak azzal, hogy a saját vállukra veszik az emberi erőforrások költségeit. A felmérés résztvevőinek 42,1%-a úgy gondolja, hogy 2020-ban sok ügynökség csődbe kerül a világjárvány okozta gazdasági válság következtében. Ha ezt a pesszimista elképzelést összevetjük a piacra törekvő ügynökségek kockázatos üzleti stratégiájával, valószínűsíthető, hogy ez az előrejelzés sokuk számára valóra válik. Persze sok minden attól függ, hogy a marketingbüdzsé milyen gyorsan fagy be a megbízók részéről a válság hatására. Bízzunk a legjobbakban!
Comments are closed.