A világ egyik legnagyobb kommunikációs hálózata, az Edelman idén is előállt egy aktuális témájú, vállalati bizalmat mérő beszámolóval. Ebben azt vizsgálják, hogy a COVID-19 járvány okozta helyzetben milyen intézkedések, kommunikáció és attitűd szükséges a fogyasztók bizalmának a fenntartásához.
A kutatást 12 országban (Brazíliában, Kanadában, Kínában, Indiában Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban) zajlott 2020 márciusában,12 ezer fős, reprezentatív mintával. A felmérés eredményei alapján az alábbi fontos tanácsok fogalmazhatók meg.
Légy jelen, mozgósítsd az erőforrásaidat és a kreativitásodat!
Az Edelman kutatásában résztvevők többsége (62%) szerint a vállalatoknak kulcsszerepe van a koronavírussal szembeni küzdelemben. Sőt, 55% szerint gyorsabban is cselekednek, mint az egyes kormányok! Minden harmadik megkérdezett lebeszélt már másokat is olyan termék/szolgáltatás vásárlásáról, aminek forgalmazója nem megfelelően reagált a krízishelyzetre, vagy elkezdett csak azért használni egy új márkát, mert szimpatikusnak találta a cég krízishelyzetre adott reakcióját.
Együtt könnyebb
A válaszadók 40%-a reméli, hogy a vállalatok hajlandóak együttműködni a kormányokkal. 50%-uk számára ez elengedhetetlen ahhoz, hogy továbbra is az adott márka vásárlói maradjanak. Nagyon fontosnak mutatkozik az is, hogy a vállalatok támogassák és összehozzák az embereket, a közösségi média felületein keresztül közösségérzetet alakítsanak ki a fogyasztóikban.
Megoldani próbálj, ne eladni!
A megkérdezettek 90%-a szerint a vállalatoknak mindent meg kell tenniük az alkalmazottjaik és a vásárlóik egészsége, pénzügyi jóllétének védelme érdekében. Akkor is, ha ez jelentős pénzügyi veszteségekkel jár a járvány lecsengéséig. A márkát jó színben tüntetheti fel, ha kedvezményeket vagy ingyen termékeket biztosít az egészségügyben dolgozóknak és a vírus által leginkább érintett csoportoknak. Jelen helyzetben olyan megoldásokkal érdemes előállni, melyek hozzájárulnak a járvány által okozott kihívások kezeléséhez. Az Edelman kutatásban megkérdezettek több mint fele nem is foglalkozik jelenleg azokkal a termékekkel, melyek nem kapcsolódnak a vírus elleni küzdelemhez.
Érzelemmel, odaadással és tényekkel kommunikálj!
A felmérésben résztvevők nélkülözhetetlennek tartják a folyamatos és hiteles tájékoztatást. Arról is, hogy a vállalatok milyen változtatásokat eszközöltek működésükben a vírusra való tekintettel, illetve hogyan támogatják a dolgozóikat. A publikum – különösen Brazíliában, Kínában, Indiában és Dél-Afrikában – nagyra értékeli az empátiát, megnyugtatást, biztonságot sugárzó megnyilvánulásokat. A leghatékonyabb kommunikációs csatornának a TV, a rádió, az újságok és az emailek bizonyultak. A legkevésbé kívánatos pedig a postai küldemény. Célszerű lehet a vállalati üzenetek közvetítéséhez egy orvos vagy egészségügyi hatósági személy segítségét kérni, mivel a megkérdezettek túlnyomó többsége őket tartja a legmegbízhatóbb forrásnak, míg az influencereket és a hírességeket a legkevésbé hitelesnek.
A megkérdezettek 71%-a nyilatkozta azt, hogy örökre elveszíti a bizalmát abban a márkában, amelyik krízis esetén is a profitszerzést helyezi előtérbe. A felmérés eredményei alapján tisztán látható, hogy a jelenlegi helyzet felülírja az átlagos fogyasztó preferenciáit, így kiemelkedő jelentőségűvé válik a fogyasztók bizalmának a megőrzése.
Comments are closed.