A sütik kapcsán él egy téves feltevés, miszerint a legtöbb ember irritálónak találja őket, ám ez – mint ahogy az az előző cikkünkben feldolgozott kutatásból is kiderült – a valóságban korántsem így van.
A fogyasztók többsége a sütiket manapság már a weboldalak alapvető részeként kezeli, öt másodperc alatt beleegyezik használatukba. A tényleges funkciójukkal azonban általában nincsenek tisztában. Ugyanakkor tudják, hogy a sütik segítenek az adott weboldalhoz történő minél zökkenőmentesebb hozzáférésben, használatban. Fontos megjegyezni viszont, hogy a fennálló információs aszimmetria kiküszöbölésével a vállalatok akár előnyre is tehetnek szert – ennek megvalósításához adunk pár tippet az alábbiakban.
Mondd el, miért jók a sütik!
Azáltal, hogy több időt fordítunk a sütik használatából származó kölcsönös előnyök megmagyarázására, erősíthetjük a fogyasztók bizalmát a márka iránt. A sütik ugyanis egyben a felhasználók barátai is. Ezek segítségével az olvasó például egyből rábukkanhat a számára legrelevánsabb termékekre, szolgáltatásokra. Vagy belépéskor mellőzheti a jelszava újból és újból történő beírását.
Csak érthetően!
Az adatvédelemről szóló tájékoztatók a legtöbbször bonyolult, technikai nyelven íródnak, ami az átlagember számára nehezen megérthető. Az viszont világos, hogy ha a fogyasztók úgy érzik, pontosan tudják, milyen adataikat és miként használják fel egy adott oldalon, nagyobb eséllyel fognak megbízni a szóban forgó márkában és könnyebben osztanak meg magukról további információkat, melyek segíthetik a felhasználói élmény javítását.
Ezért érdemes összetömörített, könnyebben emészthető formában tájékoztatni őket a sütik felhasználási módjairól. Például egy rövid videóval vagy egy infografikával jól szemléltethető, hogyan válhat a felhasználók javára ez az információcsere.
A felhasználói útvonal során célszerű továbbá többször felhívni a figyelmet a cookie-k előnyeire. Például, ha az oldal valamilyen formában felhasználja a fogyasztó tartózkodási helyét, felugorhat egy kis ablak azzal az üzenettel, hogy „Ezt azért tudjuk, mert elfogadtad a sütiket. A sütikkel kapcsolatos további információkért nézd meg az egyszerű bemutatónkat.”
Összességében tehát a fogyasztókat érdemes a vak beleegyezés helyett a cookie-k tudatos elfogadása irányába terelni. Azáltal, hogy könnyen érthetővé tesszük az átlagember számára, miként profitálhat mindkét fél a sütiken keresztül történő információcseréből, nemcsak a márka, hanem az adatgazdaság iránt érzett bizalmukat is jelentős mértékben növelhetjük.
Comments are closed.