Mióta a Facebookból Meta lett, egyre többet lehet hallani a metaverzumról. De mi is igazából a metaverzum, és milyen hasznát vehetjük marketing szempontból?
A metaverzum egy viszonylag új fogalom, melyet pontosan egyelőre nehéz definiálni. A „metaverzum” mint kifejezés, először 1992-ben jelent meg, egy Snow Crash című science fiction regényben, azonban csak az utóbbi pár évben kezdték el az internet következő korszakaként emlegetni.
A metaverzum alatt általánosságban véve olyan immerzív online élmények értendők, mint például a virtuális vagy a kiterjesztett valóság, illetőleg az interaktív videó. Az Influencer Marketing Hub jól összefoglalta a fogalom fő alkotóelemeit: a metaverzum egy mindig aktív, valós idejű, külső tényezőktől függetlenül működő univerzum, ahol a játékosok önálló cselekvésre képesek.
A játékélmény mellett ugyanakkor egyre több olyan üzleti lehetőséget kínál a metaverzum, amelyből a marketing szakma is profitálhat. Nézzünk párat ezek közül a Forbes gyűjtése alapján:
- Hozz létre egy saját NFT-t (pl. logó) a márkaismertség növelése érdekében!
Manapság egyre többet lehet hallani az NFT-kről, így egy szimpla internetes kereséssel is számtalan olyan oldalra juthatunk, amelyek érthetően elmagyarázzák a nem helyettesíthető tokenek lényegét. - Tartsd szemmel a Facebook ajánlatait a metaverzumban való hirdetésre!
Ugyan a Facebook-Meta átalakulás még a korai fázisában jár, előbb-utóbb számíthatunk a Facebook hirdetések megjelenésére a metaverzumban. Legyen szó akár virtuális üzletekről vagy immerzív konferenciákról, érdemes figyelni a lehetőségeket. - Vesd bele magad a virtuális ingatlanok világába!
Mire jó egy virtuális ingatlan? Nemcsak online események, vásárok helyszíneként, de bérbeadás vagy továbbértékesítés formájában kiváló befektetésként is szolgál. - Keress lehetőségeket a márkád gamifikációjára!
A játékok enelengedhetetlen részét képezik a metaverzumnak, napjainkban pedig szerencsére minden eddiginél több online erőforrás áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy mélyreható programozói ismeretek hiányában is létrehozhassuk saját játékunkat.
Lehet, hogy ez első hallásra beleillene akár egy science fiction film forgatókönyvébe is, néhány márka viszont már meg is kezdte a marketingtevékenységeit a metaverzumban. Ha szeretnél konkrét példákat is megismerni a virtuális valóságban való hirdetésekre, tarts velünk következő cikkünkben!
Források:
Faridani, A. (2021): Why The Metaverse Is Marketing’s Next Big Thing. Forbes.
https://www.forbes.com/sites/forbesbusinessdevelopmentcouncil/2021/12/21/why-the-metaverse-is-marketings-next-big-thing/ (Utoljára megtekintve: 2022. 02. 28.)
Kassabov, K. (2022): How To Market In The Metaverse. Forbes. https://www.forbes.com/sites/theyec/2022/01/26/how-to-market-in-the-metaverse/ (Utoljára megtekintve: 2022. 02. 28.)
Mileva, G. (2022): A Deep Dive into Metaverse Marketing. Influencer Marketing Hub. https://influencermarketinghub.com/metaverse-marketing/ (Utoljára megtekintve: 2022. 02. 28.)
Comments are closed.