A pandémia alatt nyilvánvalóvá vált, hogy a marketing szakembereknek fel kell készülniük egy új, nagy potenciállal rendelkező platform előretörésére: a metaverzumra. De mégis hogyan hirdethetünk egy virtuális világban? Lássunk néhány jó gyakorlatot az úttörőktől!
Ahogy azt előző cikkünkben részletesen is kifejtettük, a metaverzum egy viszonylag újkeletű fogalom, amely alapvetően egy olyan immerzív, digitális környezetet takar, ahol virtuális avatarok testesítenek meg egy-egy valós személyt. Ilyen például a két világszerte ismert játék, a Fortnite és a Roblox virtuális világa is, amelyek immár nemcsak játékélményt, de egyben hirdetési felületet is biztosítanak a nagyobb márkáknak.
Vegyük példának a Vans esetét. A sportruházati márka létrehozott egy virtuális gördeszka pályát a Robloxban, ahol a játékosok új trükköket próbálhatnak ki, pontokat szerezhetnek, ezeket pedig beválthatják egy virtuális üzletben karakterük személyre szabására. A Vans vezetősége szerint ugyanis a metaverzum a legalkalmasabb hely a célközönségük, vagyis a 13-35 év közötti korosztály elérésére. Az online park 2021 végéig bezárólag több mint 48 millió virtuális látogatót fogadott.
A Gucci szintén beszállt a játékba: a luxusmárka első lépésként 2021 márciusában piacra dobott egy exkluzív, digitális cipőt, melyet a kiterjesztett valóságban, valamint a Robloxhoz és a VRChat-hez hasonló partneralkalmazásokban „viselhetnek” a vásárlók. A The Gucci Virtual 25 névre hallgató virtuális lábbelihez mindössze 12.99 dollárért lehetett hozzájutni, így sokkal szélesebb kör számára vált elérhetővé a luxusmárka, miközben márkaértékéből sem veszített a cég, sőt!
Ha mindez nem lenne elég, 2021 májusában a Roblox felületén elérhetővé vált a Gucci Garden is. Ez nem más, mint egy virtuális élmény, amely komplementerként szolgál a való életben Firenzében megtekinthető Gucci Garden Archetypes kiállításhoz. A Gucci Garden-t a játékosok akár közösen is körbejárhatják, sőt, közben digitális termékeket is vásárolhatnak.
Na de mire jó mindez?
A fenti két márka a metaverzumon belüli promócióival jóval szélesebb közönséget ért el, mégpedig az átlagnál magasabb szintű engagement-tel. További pozitívum, hogy a virtuális térben mindkét márka megvillanthatta kreativitását, amely kétségkívül jó hatással volt a vásárlói érdeklődésre.
Ha te is követnéd a Gucci és a Vans példáját, egy dolgot ne felejts el: a metaverzumban a lehetőségeknek csak a képzelet szab határt!
Források:
Faridani, A. (2021): Why The Metaverse Is Marketing’s Next Big Thing. Forbes.
https://www.forbes.com/sites/forbesbusinessdevelopmentcouncil/2021/12/21/why-the-metaverse-is-marketings-next-big-thing/ (Utoljára megtekintve: 2022. 02. 28.)
Comments are closed.