A Facebook elindított egy társkereső szolgáltatást a saját platformján belül. Nagyon úgy tűnik, hogy a Facebook Dating teljesen lefedi a randi appok nyújtotta lehetőségeket és emellett továbbra is hű marad a világ összekapcsolására vonatkozó elképzelésében. De valószínűleg nem lesz egyszerű dolguk a felhasználók elnyerésében.
2004-ben a Facebook egyetemi hálózatépítő eszközként indult el – na jó, elsődleges funkciója valójában az egyetemista lányokkal való ismerkedés volt. A fiatalok számára úgynevezett matchmaker-féle szerepben tűnt fel, főleg azok számára, akik szerették volna “megismerni” diáktársaikat. Ma már úgy tűnik, hogy a platform végre kiteljesedhet abban, hogy elindítja a Dating alkalmazását, amivel egy új, „hitelesebb” élményt ígér.
Vannak egyértelmű előnyei és hátrányai is ennek az újításnak. Nézzük meg, mit is ad nekünk a közösségi média ura!
A Facebook Dating alapköve az adatbázis
Nem árt tisztában lenni azzal, hogy a Facebook gyakorlatilag egy adat-aranybányán ücsörög. A több mint egymilliárd felhasználót használó közösségi oldal ügyesen összekapcsolja ezt a hatalmas személyes információhalmazt annak érdekében, hogy a leghatékonyabban eljátszhassa az igazi matchmakert. Más szavakkal ez annyit jelent, most már igen fontos előnyökre tett szert a társkereső játékban.
Másodszor pedig a Facebook már kifejlesztett egy komplex algoritmust, hogy minden nap releváns, vagyis az adott usert érdeklődésének megfelelő híreket szolgáltasson a hírfolyamban. Tehát a tényleges “párkeresési” folyamatnak kidolgozása már “gyerekjáték”‘ volt számukra. Míg más alkalmazásoknak ezt a semmiből kell megtenniük, sőt a Facebook API-ját kell használniuk a felhasználói információk lekérdezéséhez. Mindeközben a Facebook a technológiához és az adatokhoz könnyen hozzájutott, mivel minden házon belül volt, így egyszerű volt már a továbbfejlesztés. Az indítás késleltetéséről pedig azt gondoljuk, hogy inkább az elnyújtott tesztelésről szólt, mintsem az applikáció hatékonyságának a vizsgálatáról.
Az élet árnyékos oldala
Másrészről, az ilyen lépéseknek jelentős hátrányai vannak. A Facebook hírnevét aláásta már egy kissé a a fogyasztók elégedetlensége, és sok olyan felhasználó van, akik vagy korlátozzák interakciójukat, vagy el is hagyják a platformot.
Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Facebook az elmúlt években identitásválságon ment keresztül. Büntetésekkel sújtották felhasználói adatokkal való visszaélésért, álhírek terjesztéséért és érzékeny információk kéretlen hozzáférésének a megkérdőjelezhető harmadik fél általi alkalmazásáért. Ezért a felhasználók megszerzése és megtartása ma nehezebb, mint azt eredetileg tervezték.
Ezen túlmenően más társkereső alkalmazások, például a Tinder és a Hinge, már elérték a “popkultúra” státuszt a balra vagy jobbra húzással. Bár a Facebook társkereső alkalmazása autentikusabb élményt ígér, funkcionális szempontból alig kínál valami újat.
Én már használtam korábban Tindert, jelenleg a Happn-t pörgetem napi szinten ? De az is lehet, hogy megnézem a Facebook újítását is. Ti kipróbálnátok?
Comments are closed.