Az első magyar 3D-s reklámfilmet július végén mutatták be a nagyközönségnek. Bár az egyik ismerősöm már a 80-as években sztereo fotózott, a technikát itthon mégsem ültette át senki a filmkészítésbe. Egészen mostanáig. A 2011-es kajak-kenu vb kampányfilmjéhez végre felvehetjük azt a bizonyos anaglif vörös-cián szemüveget. A film főszerepét Vajda Attilára bízták, aki 45 másodpercre Marty McFly bőrébe bújhatott, és a Vissza a jövőbe trilógiában megismert módon egy gitár indukálta hangrobbanás „áldozata” lett. Azért persze vannak eltérések: a reklámfilmben kenulapát helyettesíti a gitárt, és profi színész helyett rockzenekedvelő olimpiai bajnokunk csap a húrok közé. A Kajak-Kenu Szövetség megbízásából készült szpottal a film-, zene- és sportkedvelő fiatalokat vették célba, de a spéci szemüvegen keresztül mások is rózsaszínben, akarom mondani 3D-ben láthatják a világot. A budapesti csónakházban egy napig tartott a forgatás, az előkészületek és az utómunkálatok viszont ennél jóval több időt igényeltek. A térhatás érdekében a stáb két, egymás mellett elhelyezett kamerával dolgozott (sztereo technika), ami komoly tervezést igényelt. Itthon eddig csak animációs filmek készültek 3D-ben (pl. Egon & Dönci), illetve kétdimenziós alkotásokat konvertáltak 3D-be. Ez a reklámfilm viszont alapból 3D-ben készült, amit még tuningoltak egy-két számítógépen gyártott látványelemmel. A forgatás nehézsége az volt, hogy a filmnek két dimenzióban is meg kellett állnia a helyét, hiszen a háztartások zömében egyelőre nem számít alapfelszerelésnek a spéci szemüveg.
Igaz ugyan, hogy az evezős sportok és a rock&roll kapcsolódása még némi magyarázatra szorul az ötletgazdák részéről, de ettől eltekintve ütős kis film született. A szpot készítői szerint a mozi után hamarosan az online hirdetési piacot is ellepik a 3D-s alkotások, bár erre én azért nem vennék mérget. Egy szűk réteg minden bizonnyal vevő a technika legújabb vívmányaira, ugyanakkor a másik oldalról érzek némi ellenállást. Aki inkább a nemzeti érzelmekre apelláló megközelítést kedveli, annak a témában egy mindenféle technikai bravúrt nélkülöző filmet ajánlok:
Nem szól akkorát, de legalább könnyebben magára ismer a célcsoport.
Forrás:
http://www.hirado.hu