Eddig csak sejtették, hogy a vallásosság nehezen fér össze a márkaimádattal. Most viszont már biztosan tudják.Érdekes dolgokra derült fény Ron Shachar felméréséből, melyet három egyetem bevonásával végzett (Tel-Aviv University, Duke University, New York University). A kutató arra volt kíváncsi, hogy a vallásos gondolkodásmód milyen hatással van a márkák iránti keresletre. Azt eddig is sejtették, hogy nem ez lesz az egyenes arányosság iskolapéldája, most azonban minden kétséget kizáróan beigazolódott, hogy az ismert márkák legnagyobb rajongói nem a vasárnapi misére járók közül kerülnek ki. Van, aki Istenben, van, aki a jól csengő márkákban hisz, utóbbiak értelemszerűen kevésbé vallásosak, és anyagilag jól el vannak eresztve. A márkás holmik „gazdag, sikeres és befolyásos ember” benyomását keltik a felületes szemlélőben, és pontosan ez a cél. A kimagasló minőség már nem nyom annyit a latban. (Főleg, mióta minden márkás ruhadarab és műszaki cikk Kínában készül. Van is egy mondás, mely szerint, ami nem kínai, az hamisítvány.) A márkák presztízsnövelő és egyben indentitáskifejező eszközök. Akik egyazon márkára esküsznek, azok gyakorlatilag egy „közösséghez” tartoznak, és itt van a kutya elásva. A vallásos emberek számára ugyanis sosem volt kérdéses a hovatartozás. Ugyanakkor a kevésbé vallásosak is szeretnének valahová tartozni, igényük van arra, hogy egy nyelvet beszéljenek másokkal, őket azonban nem a vallás, hanem az azonos márka iránti rajongás kovácsolja közösségbe. A vallásos emberek nem szorulnak rá egy ilyesfajta közösségre, ezért rajonganak kevésbé a presztízsmárkák iránt. Arról nem is beszélve, hogy a vallási közösségek általában nem nézik jó szemmel azt, ha valaki „feltűnően” kilóg a sorból. Egy Marketing Science-ben megjelent cikkből azt is megtudhatjuk, mi a teendő akkor, ha a vallásos emberek el akarjuk csábítani a nagy márkáktól (csak azt nem tudom, miért van erre szükség, hiszen bizonyítást nyert, hogy nem márkafüggők). A renitenseket állítólag azzal lehet a kiskereskedelmi gyártók felé terelgetni, ha a boltokban diszkréten becsempésznek néhány vallási témájú „kiegészítőt”, a termékek reklámozásáról pedig egész egyszerűen „megfeledkeznek”.
Forrás: www.tudatosvasarlo.hu