Megszületett a Darth Vaderes Volkswagen reklám „folytatása” a zöldek interpretálásában.
Nem mindenki nézte jó szemmel az új VW Passat reklámot , pedig a George Lucas trilógiát idéző reklámfilm igazi közönségsikernek számított. Az alkotók nem bíztak semmit a véletlenre, egy filmtörténeti klasszikushoz nyúltak, melyre a mai napig jóleső nosztalgiával gondolnak a 35-40 évesek, ráadásul a reklámfilmek népszerű alkotóelemeit – gyerek, kutya – is sikerült belesűríteniük néhány másodpercbe, ami igazi bravúr. Ezt megfűszerezték egy kis humorral, körítették az ismert dallammal, és egy olyan filmecske kerekedett ki belőle, amit egyszerűen nem lehet megunni. Az erejét próbálgató mini Darth Vadernek, annak ellenére, hogy a sötét oldal küldötte, egy generáció szurkol nap mint nap a tévé előtt. A gyerekszínész (törpe növésű felnőtt?) testbeszéde annyira zseniális, hogy érzelmei a kifejezéstelen, fekete maszkon is átsütnek.
A VW az időzítést sem bízta a véletlenre, Észak-Amerika legnépszerűbb sporteseményére, a Super Bowl döntőjére készült el a filmecske, amit így százmillió szurkoló láthatott világszerte. A folytatás sem sokat váratott magára, csak éppen nem a VW, hanem a Greenpeace készítette el, az előbbi nem kis bosszúságára. Történt ugyanis, hogy néhány aktivistának szemet szúrt a VW környezetpolitikája, pontosabban az, hogy az autógyár jelentős felárral kínálja környezetbarát modelljeit (bár ez szinte minden autógyárra igaz). A fenntartható fejlődés érdekében az lenne a logikus, ha a környezetszennyező termékeket előállító gyárak a magasabb károsanyag-kibocsátású modelljeiket kínálnák felárral, ezzel is ösztönözve a vásárlókat a zöldebb alternatívák használatára. De mivel ez nem így van, a Greenpeace kötelességének érezte a lakosság „felvilágosítását”, ezért elkészítették a filmecske folytatását. Az új sztori az autó beindításán meglepődő mini Darth Vaderrel kezdődik, aki társaságot kap, méghozzá nem is akárhonnan: a jó oldalról. Kisvártatva ugyanis a főhős köré gyűlik szinte az egész szereplőgárda, Obi-Wan Kenobistól, Leiástól, Csubbakkástól, és megjelenik felettük a Halálcsillag, melyen jól kivehető a VW embléma. A lázadók karddal indulnak Darth Vader ellen, aki „fentről” kap támogatást. A filmecske – ügyes rendezői fogással – itt véget is ér, annyit még megtudhatunk belőle, hogy a fő gonosz jelen esetben a Volkswagen, aki nem rest az egész bolygót fenyegeti, ezért jobb lesz, ha csatlakozunk a felkelőkhöz.
Akit érdekel a folytatás, az látogasson el a http://www.vwdarkside.com/en honlapra, ahol Star Wars stílusban folytatódik a kampány. Megtudhatjuk többek között azt, mivel vívta ki a VW a felkelők (Greenpeace) haragját, és mi, egyszerű emberek, mit tehetünk bolygónk megmentése érdekében. Aki regisztrál, megnézheti a film folytatását és Jedi lovagként folytathatja a harcot a felkelők oldalán. A cél pedig nem más, mint a VW eltántorítása a sötét oldaltól. A Greenpeace ugyanis meg van győződve arról, hogy a legnagyobb európai autógyártó eredendően jó, ahogy Darth Vader is az volt, mielőtt – a körülményeknek engedve – magára öltötte a fekete maszkot.
A Greenpeace professzionális munkát végzett, mert a saját fegyverével mért csapást az „ellenségre”. A Star Wars koncepciót tökéletesen át lehetett ültetni a szituációra, és talán a Volkswagen sem neheztel rájuk annyira, hiszen a zöldek célja éppen az, hogy az autógyár jól jöjjön ki a történetből. Kár, hogy mindig másoknak kell figyelmeztetnie a cégtulajdonosokat arra, ha egyéni érdekeik elnyomják a környezetért felelős gondolkodást.