Egy hangulatos fotóval sok mindent el lehet adni. A megrendelőknek és a grafikusoknak azonban nem árt tisztában lenniük azzal, hogy az olasz ciprusok egy része „feláras”.
Meglepő bejelentést tettek egy hangulatos olasz település elöljárói. Megelégelték ugyanis, hogy számos cég „profitál” a közigazgatásilag hozzájuk tartozó tájképből, ezért levédették azt. A természeti környezetükre büszke lakosoknak egy idő után szemet szúrt, hogy a domboldalukban magasodó ciprusokat egyre több reklámban látják viszont, az egyik héten autót, a másikon takarmányt, ásványvizet vagy éppen rugós matracot próbálnak a toszkán tájjal eladni. Az ellen persze semmi kifogásuk, hogy reklámfotók készüljenek a határban, hiszen a ciprusok között rejtőző kápolna látványa garantáltan pozitív asszociációkat kelt a szemlélőben, ám ezentúl bejelentési kötelezettsége van a képek felhasználóinak, és jogdíjat is kell fizetniük, ráadásul az olasz kisváros nevének szerepelnie kell a hirdetéseken. Ezt azzal magyarázzák, hogy ideje a világnak megtudnia, hol láthatóak „élőben” ezek a csodálatos lankák, ami nem rossz ötlet, hiszen a termékreklámok így fellendíthetik a toszkán idegenforgalmat. Persze aki ilyesfajta látványosságra utazik, annak eddig sem okozott gondot a táj beazonosítása, hiszen San Quirico d’Orcia lankái egy ideje már az Unesco világörökség részét képezik, és a világ legszebb tája címet is elnyerték. Aki értéknek tekinti a tulajdonában lévő épített vagy természeti környezetet, az ezek szerint gond nélkül levédetheti azt. Csak nehogy odáig fajuljanak a dolgok, hogy jogdíjat kell fizetnünk egy-egy balaton-parti családi fotó után, mert a háttérben látszik a magyar tenger…