Az account (client service) munkanapjai állandó érdekegyeztetéssel telnek: folyamatosan próbál egyensúlyozni az ügynökség és az ügyfél elvárásai között. Látszólag ellentmondó érdekekről van szó, hiszen egyiké az, hogy minél kevesebb befektetett erőforrással minél többet tudjon kiszámlázni, míg a másiké az, hogy minél alacsonyabb költségen minél több problémájára kapjon – lehetőség szerint minél jobb – megoldást.
Ideális esetben – partneri viszonyban – azért bőven árnyalja ezt a képet, hogy van egy közös céljuk: magas színvonalú, eredményes kampányokat folytatni, ami növeli az ügynökség (megítélésén keresztül) értékét és az ügyfélét (magasabb üzleti eredmény elérésen keresztül) is. Ezért dolgozik a jó account, aki ismeri és érti az ügyfele működését, így meglátja a lehetőségeket a hatékony (eredményes, de nem elszállt büdzséjű) kampányok kidolgozására, miközben képes hatékonyan dolgozni, vagy akár hatékony csapatot vezetni, így ezek a kampányok az ügynökségnek is profitot termelnek.
A nevető harmadik
Egy harmadik tényezőt is érdemes ugyanakkor figyelembe venni: magát az account-ot. A sweet spot ugyanis szerintem nem ott van, ahol az ügynökség és az ügyfél érdeke találkozik, kell ehhez az is, hogy az account is elégedett legyen. Hiszen a kettős metszetekben még egy fél mindig rosszul jár – és feltehetően odébb áll. Nézzük a kettős metszeteket:
- account-ügyfél: az ügynökség, ahol nem kifizetődő kampányok születnek, valamelyiktől megválik
- account-ügynökség: az ügyfél, nem azt kapja a pénzéért, amit szeretne, előbb-utóbb tendert ír ki
- ügynökség-ügyfél: az account masszív túlórákból teszi mindenkinek sikeressé az együttműködést
A kiégő és kifáradó account pedig felmond. Így tehát mindenkinek fontos, hogy boldog legyen. Az ügyfélnek azért, mert az ügyfélismeret az account számos kompetenciája közül az egyik legfontosabb. Az ügynökségnek pedig ugyanezért, meg mert az új emberek betanítása költséges, időigényes, azoknak újra kell majd építenie az előző által már megszerzett bizalmat. Szóval költséges, macerás és kockázatos.
Szerencsés az a három résztvevő, amelyik felismeri ezt és meg tudják találni azt a szűk metszetet, ahol mindenki érdekei érvényesülnek. Ezek szoktak az igazán hosszú távú és eredményes együttműködéshez vezetni.
Comments are closed.