A social media, ahogy az egész digitális világ, folyamatos változásban van. Ezt pedig mi, szakmabeliek és aktív felhasználók is naponta tapasztaljuk. Akár szeretjük, akár nem, kikerülhetetlen részévé vált az életünknek és vállalkozásunk életének is. Ha úgy gondolod, hogy az online platformokon zajló folyamatos változásokat fontos nyomon követni, nem árt tisztában lenned a legfrissebb számokkal sem!
A Social Media Today cikke remekül összefoglalta az Oberlo által publikált közösségi média statisztikákat. Ezekről elöljáróban annyit érdemes elmondani: a közösségi média szerepe és népszerűsége nem csökkent, sőt. Bár az utóbbi időben sokan, sokféleképpen kritizálták és hívták fel a figyelmet a social media hátrányaira és árnyoldalaira, abban talán mindannyian egyetértünk, hogy függetlenül attól, hogy ki és mire használja, megkerülhetetlen platformjává, alakítójává vált (online) életünknek.
Mennyi az annyi?
Az Oberlo infografikája nemcsak azt nyomatékosítja, milyen elképesztő jelentőségű a social media 2019-ben. Tanulmányozása után átfogó és részletes képet kapunk a szociális felületek használatának gyakoriságáról, a különböző platformok legfrissebb trendjeiről. Az is kiderül belőle, hogyan alakul a népszerűsége a különböző korcsoportokon belül.
Íme, a legfontosabb social media adatok:
- Hányan használjuk? – 3,2 milliárd napi aktív felhasználót számlál jelenleg a social media területe. Ez nagyjából a világ teljes népességének 42%-a – és ez az arány folyamatosan növekszik. Ezzel az eredménnyel vitathatatlanul az online világ legnépszerűbb elfoglaltsága közé tartozik valamelyik szociális platform „görgetése”. Ehhez minden bizonnyal az is hozzájárul, hogy egyre többen, egyre több helyről böngészünk a mobilunk segítségével. A mobilra optimalizált weboldalak és a social media csatornák mobil appjai még inkább könnyen elérhetővé, a napi rutin részévé teszik a platformokat.
- Melyiket szeretjük a legjobban? – Kritizálói és botrányai ellenére a Facebook továbbra is a legnépszerűbb, legtöbb havi aktív felhasználóval rendelkező közösségi média csatorna. Számszerűen 2,32 milliárdan legalább havi egyszer használják a felületet. Ezzel az eredménnyel ő a legnagyobb közösségi médium mind a globális elérés, mind a totál aktív felhasználók esetében.
- Mennyit használják a különböző generációk? – Nem meglepő, hogy a legaktívabb korcsoport az ezredfordulósok (angolul millenials): 90,4%-uk aktívan használja a szociális felületeket, és szintén ők azok, akik a legtöbbet mobiloznak. Őket követik 77,5%-kal az X generáció tagjai, rájuk inkább a tabletről böngészés jellemző. Majd a sor végén, 48,2%-kon állnak a baby boomerek, azaz a 20. század derekán születettek. Utóbbiak egyébként folyamatosan hozzák be a lemaradásukat és egyre otthonosabbak a közösségi média világában.
- Mennyit töltünk a böngészésével? – Elég megdöbbentő adat következik. Egy felhasználó átlagosan naponta 2 órát és 22 percet tölt szociális platformok görgetésével és az azokon való cseteléssel. Ez alapján az viszont nem meglepő, milyen óriási potenciált jelentenek ezek a csatornák a lehetséges vásárlók elérése esetében.
- Mit gondolnak a hirdetők? – Big like! 73%-uknak egyértelműen az a véleményen, hogy márkájuk, cégük, termékük számára a szociális felületeken végzett marketing tevékenység „némileg hatékony” vagy „nagyon hatékony” volt. Érthető, hiszen a social media lehetőséget nyújt a cégeknek a büdzsé-barát, interaktív hirdetésre. Sőt, a követők, vásárlók megismerésére, a márkaismertség növelésére és a márkahűség erősítésére is.
Források:
https://www.oberlo.com/blog/social-media-marketing-statistics
Comments are closed.