Az elmúlt évtizedben a különböző social media felületek igazán fontos szerepet kaptak a mindennapi életünkben. A Facebook ma már 2 milliárd embert mozgat meg havonta, az Instagramnak pedig 800 millió aktív felhasználója van. A Snapchaten 180 millió napi aktív felhasználó posztol nagyjából 3,5 milliárd snapet. Beszédes számok, nem igaz? Ha az adatok nem győznek meg eléggé, hogy érdemes a közösségi médiába energiát fektetned, itt olvashatod további érveinket.
-
A felhasználói élmény megszállottjai:
Mindhárom felület fejlesztői arra törekszenek, hogy a lehető legmagasabb felhasználói élményt nyújtsák. A testre szabott információkkal az engagement rate nem csak szinten tartható, de a jelek szerint folyamatosan növelhető is. A Facebook hírfolyama például teljesen a felhasználó érdeklődésére van szabva, és első sorban olyan tartalmak jelennek meg rajta, melyek a felhasználó számára érdekesek.
Mindhárom alkalmazás azt szeretné, ha a userek egyedi élményben részesülnének, így nagy hangsúlyt fektetnek az érdeklődés szerinti tartalomszolgáltatásra és a felhasználóbarát kialakításra. -
A social media hosszú távra épít:
A Facebook 2004 óta (lassan 14 éve!) része mindennapi életünknek. Ezek az alkalmazások azért tudnak a felszínen maradni hosszútávon, mert stratégiai döntéseiket nem rövid távra hozzák. (Ékes példája, hogy a Facebook felvásárolta az Instagramot és fejlesztésébe rengeteg időt, energiát és pénzt fektetett.)
Mindhárom felület alkalmazkodik a piaci, technológiai változásokhoz, fejlődéshez, így tartva lépést a felhasználók igényeivel és érdeklődésével.
Amíg ez a hozzáállás nem változik, addig képesek lesznek kiszolgálni a felhasználókat és értékes médiafelületek maradnak a hirdetők számára. -
A kommunikáció lehetősége:
Mindhárom felület lehetőséget teremet a felhasználói számára, hogy kapcsolatba lépjenek egymással. Mivel társas lények vagyunk, kiemelten fontos számunkra, hogy kommunikálni tudjunk bárkivel a világ bármely pontján. A Facebook, az Instagram és a Snapchat is elképesztően egyszerű és kényelmes megoldást kínál a nemzetközi kapcsolattartásra és felhasználóik élnek is ezzel a lehetőséggel.
-
Az egóra építenek:
Talán az egyik legnagyobb erőssége mindhárom közösségi média felületnek, hogy kiszolgálják az emberek egóját. A legtöbb felhasználó imádja megmutatni magát az online térben, ráadásul lehetőségük nyílik olyan képet festeni magukról, amilyet csak szeretnének. Sokkal egyszerűbb egy virtuális térben kialakítani magunkról egy számunkra elfogadható képet, mint a való életben. A megosztott tartalmakra érkezett visszajelzések pedig jólesően simogatják az önbecsülésünket.
-
Számos lehetőség egy helyen:
A Facebookon ma már nem csak magunkról oszthatunk meg információkat, hanem híreket olvashatunk, játszhatunk, termékeket árulhatunk és vásárolhatunk. Ehhez hasonlóan az Instagramon sem csak fotókat oszthatunk meg, hanem hirdethetünk, direkt üzenetben kommunikálhatunk.
Az eredeti funkciók mellett számos olyan hasznos eszköz jelent meg az alkalmazásokban, melyek segítségével még többet használjuk a felületet és még elkötelezettebbek leszünk irányába. Ezek természetesen újabb előnyöket jelentenek azoknak is, akik marketing célokra kívánják használni a Facebook, az Instagram vagy a Snapchat adta lehetőségeket.
Forrás: Entrepreneur
Comments are closed.