A digitális kommunikáció folyamatos térnyerésével a Media Hungary és az Internet Hungary egyre inkább kezdenek hasonlítani egymásra tematikában: a social média, a média digitalizálódása és a mérhető kommunikáció már a Media Hungary programjának is nagy részét teszik ki. A Many Screens teremben “Tartalomból lett az üzlet” címmel tartottam előadást arról, hogy a social médiára és a content marketingre hogyan lehet egy e-commerce üzletet alapozni.
Ahogy arról már a Crane Facebook oldalán is beszámoltunk, a 2019-es Media Hungary konferencia Many Screens termében adtam elő, az alábbiakban olvashatók a prezentáció főbb gondolatai, a cikk végén pedig a teljes anyag letölthető.
A jó tartalom elad
Előadásom alapvetése az volt, hogy a tartalom minősége mára a márka és vásárlási élmény részévé vált, és hogy a jó tartalom képes az eladásra is, mert ismertséget tud hozni, megtalálhatóvá tesz (leginkább a Google révén), brandet és hitelességet épít és képes lehet arra, hogy bevonjon és ezáltal ottartson az adott oldalon vagy webshopban.
A tartalom érték, mégis pazaroljuk?
Mit értek tartalompazarlás alatt? Egy-egy tartalom elkészítésébe időt és pénzt kell belefektetni, de mégis sok tartalmi egységből nem hozzák ki a legtöbbet. Ennek elkerülésére és a létrehozott tartalom ROI-jának maximalizálására bemutattam a tartalmi ökoszisztéma és a tartalmi újrahasznosítás gyakorlatát, mely egy-egy tartalmi egységet – különböző formátumokban és részletességgel – számos csatornán tesz újrafelhasználhatóvá.
Először blog, aztán webshop
Számos webshopnak van blogja (mondjuk szerintem jól működő annál kevésbé), de az ritkább, hogy egy blogból váljon webshop. A sneakerbox.hu esetében, melyet 2009-ben alapítottam és mára már a legnagyobb magyar nyelvű sneaker és streetwear blog, pontosan ez történt. 2016-ban indult hozzá a sneakerbox.hu webshop is, ahol a létrehozott tartalom nagyon nagy szerepet tölt be a márkaépítésben és vevőszerzésben. Előadásom második felében ezt mutattam be egy esettanulmány keretében.
Comments are closed.