Az Instagram platformjára naponta több száz millióan posztolnak több tíz millió képet, videót és egyéb kontentet. Ám keveseknek van olyan nagyravágyó ambíciója, mint annak a tyúktojásnak, amelyiknek a képe január 4-én került fel a képmegosztó platformra. A poszt alatt található leírás arra kérte az Insta népét, hogy segítsen a tojásnak világrekordot felállítani: legyen ez a poszt a legtöbbet lájkolt kép az Instagramon.
Néhány hónappal ezelőtt az Insta leglájkoltabb képe címet még Kylie Jenner baba-fotója birtokolta, amin a fiatal celeb először mutatta meg rajongóinak nemrég született csemetéjét. A fotó több mint 18 millió lájkjával masszív címtartónak bizonyult, és minden bizonnyal még a sokat látott reklámguruk sem gondolták, hogy egyhamar bárki letaszíthatja trónjáról Kylie képét.
Január első hetében azonban minden megváltozott az Instagram felületén
Egy @world_record_egg nevű profil nem sokkal a platformra való regisztráció után feltöltött egy képet egy tojásról. A poszt leírásában pedig egy felhívást tett közzé: az Instagram felhasználóit hívta segítségül egy új világrekord felállításához és ezzel együtt a legtöbbet lájkolt kép címének megszerzéséhez. A userek egy hét alatt 3 millió lájkot dobtak össze a tojásnak, majd 10 nap alatt megdöntötték a Jenner lány rekordját – január 13-ára a tojás már több mint 25 millió kedveléssel vezette a képzeletbeli lájk-ranglistát.
A hirtelen és zajos siker után milliók fantáziáját izgatta, hogy ki vagy mi állhat a rejtélyes tojás mögött. A trónfosztott Kyle Jenner például egy mókás videóban reagált a jelenségre, amiben a forró kaliforniai aszfaltra üt egy tojást. A profil sem ült sokáig a babérjain: hamarosan újabb képek jelentek meg a tojásról, aminek héja képről képre egyre jobban megrepedezett. Marketing-óriások figyelték eszüket vesztve, vajon melyik márka „kel ki” végül belőle.
A titokzatos tojás kiléte és célja azonban ennél sokkal prózaibb és a legkevésbé profitorientált volt
A tojás Instagram oldalán február 3-án publikált videó, ami egyszer s mindenkorra lerántotta a leplet a profil és a tojás körül keringő rejtélyről, egy olyan globális problémára hívja föl a figyelmet, amivel a 21. század embere szinte biztosan találkozott már: a közösségi média és a social platformok okozta megfelelési kényszerre. Az oldal biojában meg is jelent egy link, amin a mentális egészséggel foglalkozó civil szervezetek weboldalai vannak felsorolva. Mindezzel párhuzamosan a New York Times cikke leleplezte a tojás ötletgazdáját is, Chris Godfrey-t, aki egy 29 éves londoni reklámszakember.
A tojásról készült első, világrekorder kép jelenleg több mint 53 millió lájk büszke tulajdonosa. És nemcsak az Insta-univerzumban dobogós! Maga mögé utasította a YouTube leglájkoltabb videóját – Luis Fonsi Despacito című számának klipje 32 millió lájkot kapott -, és jelenleg a világ legtöbbet lájkolt online posztja.
Comments are closed.