Most, hogy lassan elbúcsúztatjuk 2019-et, itt az ideje összesíteni, milyen tartalmak nyerték a lájkokért folytatott harcot Instagram felületén 2019-ben, és milyen trendek vannak kibontakozóban.
Aki nem olvasta még sosem a Magyar Instagram Körképet, az talán nem is gondolná, hogy a legkövetettebb felhasználó, egy focista, mégpedig Cristiano Ronaldo. A legkövetettebb márka a National Geographic, leszámítva az Instagram saját oldalát. Az év nagy fordulataként pedig a legkövetettebb női oldal kategóriában, Ariana Grande nyert, megelőzve ezzel Selena Gomezt.
Mi lehetett a legtöbb lájkot hozó poszt? Egy stock fotó egy tojásról – amiről már itt, a Crane blogján is olvashattatok! Kylie Janner baba-bejelentő posztja leszorult az előkelő első helyről, a tojás pedig megdöntötte a mindenkori Instagram rekordot, több, mint 53 millió lájkkal. A legtöbbet használt hashtag a #love, ami kifejezetten sok reményre ad okot minden tekintetben. Lehet, hogy valami mégis rendben van a világon? Kifejezetten szeretném ezt hinni!
Miről árulkodnak ezek a fenti Instagram tények?
Arról mindenképp, hogy mit várnak a felhasználók a platformtól, mire használják az Instagramot, és hogy rohamosan változik mindkettő, ahogy maga a felület is. 2019-ben egyre inkább az eredeti, személyes posztok kerültek előtérbe, amik valódi bepillantást engednek az emberek életébe. A női nyertes, Ariana Grande például napi többször bejelentkezik és betekintést enged a mindennapjaiba. Ez pedig elgondolkodtató a márkák számára is, ha lépést szeretnének tartani.
A gyors áttekintést követően nézzük meg részletesen is, hogy mit nézegettünk a legtöbbször telefonunkon:
#1 A világcsúcs tartó tojás
10 nap alatt több, mint 28 millió lájkot kapott és ezzel egyből meg is döntötte Kylie rekordját. De mi vagy ki áll a tojás mögött? Bármilyen meglepő, de ez majdnem egy teljes hónapig rejtély maradt, amikor is február 4-én a Superbowl reklámjai között megjelent a tojás, és kiderült, hogy egy amerikai gyűjtőoldal indította a kampányt, ami az amerikai mentális egészséget támogató szervezeteket listázza. Ez a TalkingEgg.info. A posztolt tojás, pedig szép lassan elkezdett megrepedni, és egy videóban pedig össze is tört teljesen, a közösségi média hatására, ezzel bátorítva a nézőket, hogy akik hasonló problémával szenvednek, látogassanak el az oldalra, és kérjenek segítséget. A tojás azóta is tartja a rekordot, őt már nem lehet megtörni😊
#2 A #10yearschallenge kihívás
Insta kihívások folyamatosan születnek és kerülnek süllyesztőbe hasonló gyorsasággal, de nagyon kevés éri el azt a népszerűséget, és tud fennmaradni ennyi ideig, mint a #10yearschallenge (vagy #tenyearschallenge, mert így is elterjedt ám). A kihíváshoz több, mint 4 millióan csatlakoztak, hogy megmutassák a közönségüknek hogy néztek ki 10 évvel korábban.
#3 Lady Gaga és Bradley Cooper meme inspirációja
Amikor színpadra léptek az Oscar-gálán valószínűleg nem sejtették, hogy fél órán belül a 2019-es év egyik legnépszerűbb meme trendjévé válnak Instán.
#4 Elindult az app shopping
2019-ben az Instagram egy teljes értékű e-commerce platformmá avanzsálódott, ahol bárki megveheti a termékeket anélkül, hogy elhagyná az applikációt. Egyelőre még csak korlátozott számú cég használhatja és csak az USA-ban. Kíváncsian várjuk, mikor indítják el a teljes verzióját az Insta shoppingnak.
#5 Új Instagram Story matricák
2019 egy igazán engagement boostoló év volt a Stories tekintetében. Megjelent a kvíz, a kérdések és a chat lehetősége is, ami nagy lehetőség a felhasználók számára, hogy jobban láthatóak legyenek az Insta algoritmusa alapján.
#6 Lájkok elrejtése
Amellett, hogy az a célja a platformnak, hogy minél többen, minél több időt töltsenek az applikáció böngészésével, a jó cél érdekében tettek előrelépést is 2019-ben. Elkezdték a posztok alatti lájkok számának elrejtését. Ezzel véget vetve a lájkok számán való frusztrációnak, és támogatva a közösségépítést, valódi eszmecseréket. Egyelőre Magyarországon még nem került bevezetésre, de csak idő kérdése, hogy bővíteni kezdjék az országok számát, ahol már alkalmazzák a módszert.
Comments are closed.