2020 augusztusában az Instagram egy új tartalomformátumot indított el felhasználói számára, hogy felvegye a versenyt a TikTok egyre növekvő népszerűségével, és több változatosságot integráljon tartalomkínálatába. Az Instagram Reels rövid, 30 másodpercnél nem hosszabb, szórakoztató videók, amelyekhez sokan hozzászólnak, és a videómegosztó hálózat, a TikTok stílusát utánozzák.
Ez az Instagram-frissítés egy újratervezett felhasználói felületet is hozott magával, amelyen a Reels a fő navigációs sávban kapott helyet, egyúttal előrevetítve, hogy a közösségi média platformokon a jövő valószínűleg videóalapú.
Valójában az elmúlt néhány évben számos elemzés rámutatott a videóalapú tartalom marketingeszközként való alkalmazásának növekedésére és sikerére – 2016 óta 41%-kal nőtt a videót használó márkák száma, és sok marketinges tapasztalta, hogy a videó pozitív megtérülést biztosít.
Így nem meglepő, hogy a legkedveltebb közösségi hálózatok, mint például a Facebook, a Twitter és most az Instagram, alkalmazkodnak az új tartalomformátumokhoz, különösen az olyan fiatal platformok közelmúltbeli sikereit látva, mint a Twitch és a TikTok, amelyek a videót helyezték előtérbe. Még a YouTube, a régóta uralkodó videómegosztó platform is bemutatta a Shorts-ot nemrégiben, hogy profitáljon a TikTokon látott rövid klipek népszerűségéből.
Valószínűleg egyre több helyen lesz lehetőségünk előre felvett vizuális tartalmak online bemutatására, és az ilyen formátumok rohamos elterjedése miatt a különösen szűkös költségvetéssel rendelkezők tanácstalanokká válhatnak, hogy hova fókuszálják idejüket és energiájukat. Következzen néhány szempont, amelyeket érdemes figyelembe venni, amikor tartalmat hoz létre valaki ebben az új formátumban.
Videóplatform kiválasztása
A TikTok, az Instagram és a YouTube mostantól mind rövid formátumú klipeket kínál. Tehát, ha ilyen típusú tartalmakat szeretne alkalmazni, fontos átgondolnia, hogy az egyes platformok konkrétan mit kínálnak.
Például sok múzeumot, kulturális intézményt és oktatót láttunk a TikTok oldalára özönleni a fiatalabb közönségért, amelyet jelenleg más platformokon nem érhetnek el. Ily módon a TikTok számára létrehozott videótartalomnak el kell térnie a már meglévő Facebook-, Twitter- és Instagram-profiljain használt témáktól és hangnemektől, mivel a tartalomnak egy újabb közönséget kell megszólítania, akiknek nagyon eltérő az érdeklődési körük és elköteleződési szokásuk.
A firenzei Uffizi Képtár nagyszerű példája ennek a hangnemváltásnak. Az Instagramon a műalkotást egy hosszú leíró felirat kíséretében helyezték el, amely kontextust és betekintést nyújt a műről vagy alkotójáról. Míg a TikTok galériájukban játékosabb összeállításokat publikálnak, amelyek egy adott mű részleteit mutatják be, szórakoztató háttérzene kíséretében, amely összhangban van az alkotás hangulatával. A feliratok itt is sokkal rövidebbek, és gyakran humorosabbak, vagy mém-szerű formátumot használnak.
Ugyan az Instagram adaptálta a rövid klipformátumot, a TikTok-kal majdnem teljesen megegyező módon, megfontolandó, hogy a Reels számára létrehozandó tartalom ne ugyanaz legyen. Ennek az az oka, hogy valószínűleg már van egy kialakult közönsége az Instagramon, akik megszokták a tartalmainak stílusát. Ezért a Reels tartalmaknak érdemes összhangban lenniük ezekkel a már megalapozott tulajdonságokkal.
Természetesen a zene hozzáadását, a frappáns feliratokat és a szórakoztató fordulatokat továbbra is hangsúlyozni kell, hogy a Reels jól teljesítsen, de ügyeljen arra, hogy a demográfiai csoportok szélesebb köre látja majd, illetve közzétehető a fő feedben is, hogy minden követője láthassa.
A Reels használata nagyon egyszerű módja lehet az újabb tartalomformátum kipróbálásának, ráadásul néhány további előnnyel is jár. Mivel ez az Instagram új funkciója, úgy tűnik, hogy a Reels algoritmusa szinte díjazza azokat a felhasználókat, akik kipróbálják. Sokan arról számoltak be, hogy a Reels elérése exponenciálisan nőtt, amikor elkezdték aktívan használni a funkciót.
Mivel azonban relatíve új, a Reels jövője ismeretlen, az Instagram gyakran frissíti és módosítja ezt a formátumot. Beleértve azt a tényt is, hogy a TikTok-ról másolt tartalmat letiltásra kerülhet – mivel az alkalmazások közötti átvitel során megjelenik a logó. (Ehhez egy gyors trükk: ha a TikTok-ról a Reels-re szeretne átteni tartalmat, a közzététel előtt mentse el a videóit vízjel és zene nélkül, majd töltse fel újra az Instagramra, és adjon hozzá hangot a Reels-készítőben).
Végezetül, lehet, hogy hallott már a YouTube új „Shorts” funkciójáról, amelynek lehetőségei még váratnak magukra. Ha már használja a YouTube-ot, érdemes lehet rá figyelni, és valószínűleg jó hasznát veheti majd a jövőben, a hosszabb videók rövid előzeteseként.
5 rövid videóötlet kultúra-szolgáltatóknak
Az ehhez hasonló új formátumok megközelítésének legjobb módja az, ha kísérletezget, és meglátja, mi a legmegfelelőbb a célcsoportja számára, vagy ha megnézi, mi az, ami a legjobban rezonál az intézményével. A kezdéshez itt van néhány olyan tartalom, amely valószínűleg már megtalálható a weboldalán vagy más platformokon, s amelyeket könnyen rövid videótartalmakká alakíthat…
- „Tárlatvezetés” – az intézményről
Ha az intézmény rendelkezik saját épülettel vagy helyszínnel, a korábban készült képekből vagy videókból egy „tárlatvezetést” rakhat össze.
- Egy érdekes tárgy
Legyen szó múzeumról, művészeti együttesről, színházról vagy koncertteremről, biztosan találni olyan tárgyat, aminek története van, akkor pedig érdemes megosztani azt.
- A szakértő beszél
Vegye videóra, hogy az egyik kollégája egy közelgő eseményről vagy az intézményről beszél.
- Használjon újra egy hosszabb formátumú blogbejegyzést vagy oktatóanyagot a weboldaláról
Ha bármilyen meglévő tartalma van a családok, gyerekek vagy iskolák számára a honlapján, keltse életre ezeket egy rövid oktatóváltozat felvételével. - A kulisszák mögötti tartalom
Mindenki szeret bekukucskálni a színfalak mögé: mutassa be intézményének egy olyan részét, amelyről nem sokan tudnak, videó- vagy képösszeállításokon, hangfelvételeken keresztül.
Forrás: https://www.museumnext.com/article/how-museums-can-adapt-their-content-to-new-short-video-formats/ – Hollie Hilton cikkének adaptációja
Comments are closed.