Ma már egy márka sem élhet saját aktív Facebook oldal nélkül – gondolhatnánk sokan. Egyszerű létrehozni, nem kell a dizájnnal foglalkozni, honlapot építeni, mi lehet az akadály, ami miatt sok – egyébként aktívan kommunikáló – márka nem él ezzel a lehetőséggel?
Valószínűleg az, hogy a FB-kommunikáció meglehetősen ismeretlen terep a marketingesek nagy részének. Illetve, a legnagyobb baj az, hogy sokszor egyáltalán nem szakemberekre bízzák az oldal kezelését. Márpedig, ha egy cég nem szabályozza kellőképpen a Facebook-aktivitását, vagy önjelölt kommunikátorokra bízza oldala kezelését, hasonló hibákat követhet el, mint a Lego egyik magyarországi üzlete. Egy hirtelen felindulásból, jogi, arculati és egyéb ellenőrzés nélkül kikerülő poszt pedig számos kellemetlenséget vonhat maga után. A Lego-üzlet esetében már a promóció is elhibázott volt, hiszen nem kötötték vásárlási értékhatárhoz az ajándékot, így a megrendelt termék értéke sok esetben el sem érte az ajándék értékét. Ez természetesen a promóció meghirdetőjének a hibája, nagyon nem elegáns a fogyasztón számon kérni szemfülességét, ha él a kínálkozó lehetőséggel.
Főleg nem abban a stílusban, ahogyan a felháborodott alkalmazott tette.
A Lego központjában mit szólnának ehhez az akcióhoz és ehhez a kommunikációs stílushoz?