10-15 évvel ezelőtt senki sem tudta elképzelni, hogy egyszer valami megközelíti, pláne lehagyja a TV népszerűségét. Jelenleg a „megközelíti” fázisban vagyunk, de már csak egy pár év, és a „lehagyja” állapotba kerülünk. Hogy mi ez a valami? Természetesen az internet.
Nézzük meg, hogyan is lett a TV egy dög nehéz fekete-fehér képernyővel rendelkező dobozból ultramodern, 2-3 cm vékonyságú dísz a nagyszoba közepén. Az első kereskedelmi TV-adás 1941-ben indult, de még 10 évet kellett várni az első élő adásra. A televíziózás ettől kezdve nem nézett vissza, és rohamos fejlődésnek indult. Eleinte csak a kiváltságosaknál volt TV-készülék, később minden háztartás elengedhetetlen kellékévé vált. Ez két dolognak volt köszönhető: egyrészt a technológiai fejlődésnek, ami magába foglalja a különböző eszközök (műhold, kamera, TV készülék) hihetetlen minőségi javulását, egybekötve az előállítási költségek drasztikus csökkenésével. A másik tényező pedig a televíziózásban rejlő hirdetési lehetőségek volt, és ez lett az, ami elképzelhetetlen mennyiségű pénzt hozott a TV-társaságoknak. Minél több lett a bevétel, annál több és jobb minőségű tartalom készült. Minél jobb és több a tartalom annál több a néző. Minél több a néző, annál többért lehet eladni a reklámidőt. Ez pedig még több bevételhez vezet. Most ott tartunk, hogy az USA-ban a Super Bowl (amerikai foci döntője) alatt 3,5 millió dollár (kb. 770 millió Ft) 30 másodpercnyi reklámidő. Természetesen ez egy extrém példa, de jól tükrözi a televíziózásban rejlő lehetőségeket. Vagyis a televíziózásban rejlett lehetőségeket.
Az 1990-es években megjelent az internet. Akkor még senki nem gondolta, hogy milyen változásokat fog elindítani. Az elején szinte alig volt tartalom a neten. Aztán jöttek az email-fiókok, a betárcsázós modemeket felváltó ADSL-kapcsolat, a közösségi oldalak stb. Ma már elképzelhetetlen lenne internet nélkül élni. Minden magára is valamit adó vállalatnak van saját oldala, szinte minden embernek van legalább egy email címe, és egyre több dolgot intézünk online. Ez a fejlődés odáig „fajult”, hogy ma már filmeket, sorozatokat vagy sportközvetítéseket is nézünk online.
Nyugaton az online reklámköltés már meghaladja a TV-jét. Ez már soha nem fog visszaállni. Ennek több oka van, az egyik, hogy az online reklámköltés sokkal jobban mérhető, személyre szabható. Magyarországon az internet mérésében kb. 50-60 ezer ember vesz részt, a TV nézettséget pedig kb. 1500 háztartásban mérik. Ebből a mintából látszik, hogy az interneten sokkal jobban lehet célozni a hirdetéseket, mivel sokkal pontosabban mérhető.
A televíziózás felemelkedése nagy részben a reklámoknak köszönhető, és ugyanez vezet a vesztéhez is. A hirdetők lassan az internet felé fordulnak. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy holnaptól már csak a hangyák háborúját fogjuk látni a TV-ben, de a következő évtizedben vagy hatalmas változásokon mennek keresztül a TV-társaságok, vagy meghajolnak az internet előtt.