Az utóbbi hetekben, hónapokban ettől volt hangos a média, ezért akarva-akaratlanul mindenki tudta, hogy október végén érkezik a 2012-es év egyik legjobban várt mozis eseménye: bemutatják a James Bond filmsorozat 23. részét, a Skyfallt.
A nemzetközi hírverésből jócskán kijutott kis hazánknak is, hiszen már a film megjelenése előtt hetekkel TV spot bíztatott a 007-es nevével fémjelzett parfüm megvásárlására, a rádiók a szokásosnál gyakrabban játszottak olyan klasszikus Bond slágereket, mint amilyen a GoldenEye Tina Turnertől, sőt ezek a dalok biztosították az egyik hazai tehetségkutató műsor egyik adásának keretét is.
Mindezek után nem csodálkoznék, ha rajtam kívül más is elgondolkodott volna már azon, milyen is lenne egyszer, akár csak egy percre is világklasszis brit titkos ügynöknek lenni. Nos, úgy tűnik, mindehhez csak az alábbiakra van szükség: jó időben légy a jó helyen, és szeresd a Coca Colát.
A márka ugyanis szintén beszállt az ügynökeposz népszerűsítésébe, méghozzá korántsem megszokott módon. Azon szerencséseknek, akik egy bizonyos napon Antwerpen egy bizonyos pályaudvarán Coca Cola üdítőitalra szomjaztak, lehetőségük volt 2 személyes exkluzív belépőt nyerni a film bemutatójára. Ez így ugye nagyon egyszerűen hangzik, de aki azt gondolta, hogy ennyivel megússza, nagyon is tévedett. Miután az illető az ital vásárlásakor jelezte, hogy igen, márpedig ő szeretné azt az exkluzív belépőt, az italautomata kijelzőjén a következő üzenet jelent meg: Menj a 6-os vágányhoz! 70 másodperced van, hogy szabadjára engedd a benned rejlő 007-est! Emberünk ekkor elképesztő iramban megindult a cél felé, nem is sejtve, hogy útközben mennyi akadály kerül majd az útjába. A teljesség igénye nélkül: a pályaudvari takarító természetesen pont ott sepreget, ahol az újdonsült Bond útja vezet, majd egy dekoratív fiatal lány állja útját, aki esküszik rá, hogy ismerik egymást, és mindenképpen beszélgetni szeretne, a mozgólépcsőn menetiránnyal szemben futnak az emberek, karbantartók egy óriási üveglapot szállítanak, keresztezve ezzel hősünk útját, és ha ez még mindig nem lenne elég, egy narancsárus teljes készlete is pont előtte borul ki. Mindezek alatt több utcai zenész mellett is elhaladunk, akik a jól ismert James Bond témát játszva szolgáltatnak hiteles aláfestést a küldetéshez.
Mostanra már sejthetjük, igen, ennyi minden nem lehet a véletlen műve. A pályaudvar telis-tele van beépített emberekkel, színészekkel, akiknek egytől-egyig az a feladata, hogy megmutassa a jegyekért harcba szállóknak: James Bondnak lenni sokkal több, mint elegáns öltönyt viselni, rázott, nem kevert Vodka-Martinit szürcsölgetni, és gyönyörű nőkkel ágyba bújni.
Aki a fenti akadályok mindegyikén szerencsésen túljutott, már csak egy hajszálnyira volt a jegyek megszerzésétől. Egy újabb italautomata arra kérte őt, énekelje el a film betétdalát. Akinek ez sikerült, ahhoz másodperceken belül egy szintén beépített emberek alkotta kórus csatlakozott, a dal végén pedig az automata kiadta a jól megérdemelt mozijegyeket.
Bár így eredeti formájában jóval kevesebb emberhez jutottak el, hiszen egy ilyen akciót nem lehet végtelen mennyiségű emberrel eljátszani, a Cola ötlete mégis nagyon hatásos marketingfogás, hiszen a videómegosztó oldalak segítéségével milliók láthatták az akciót, és egy ekkora tömegből valószínűleg nem egy olyan fogyasztó lesz, aki az ötlet kreativitásának köszönhetően a legközelebbi alkalommal biztosan Coca Cola terméket vásárol majd, ha megszomjazik.
Végezetül pedig lássuk magát a videót: