A jelen gazdasági körülmények között a vállalkozások nagy része a hatékonyság növelését, és a költségcsökkentést tekinti fő feladatának. Több olyan „mostoha” terület van, melyet előszeretettel hanyagolnak el különböző indokokkal: túl drága, nem térül meg, túl sok erőforrást igényel vagy csak macerás. Az egyik ilyen terület a CRM, vagyis Customer Relationship Management.
Egy adatbázis felépítése természetesen nem kis munka, viszont többszörösen megtérül, amennyiben naprakész, részletes, és pontos.
Előnyök:
- megkönnyíti az újra-, vagy keresztértékesítést;
- gyorsabb értékesítési ciklus, alacsonyabb költség mellett;
- az ügyfelekről szóló összes információ egy helyen van (jegyzetek, elvárások, különleges kérések, szokások…);
- az eladási folyamat pontos nyomon követése, az érdeklődéstől a fizetésig;
- kisebb munkaerőigény;
- ügyfelek szűrése;
- az ügyfeleknek gyorsan és egyszerűen lehet marketinganyagokat küldeni.
Igazán nagy segítséget tud nyújtani, sőt nélkülözhetetlen a CRM olyan vállalkozásoknál, ahol több terméket/szolgáltatást árulnak, vagy gyakori a termékek/szolgáltatások cseréje, vásárlása vagy esetleg az alkalmazottak vannak állandóan úton.
A CRM-rendszer kialakítása plusz költség, de akár egy-két év alatt megtérülhet, így növelve a vállalat költséghatékonyságát.