A folyamatosan fejlődő üzleti világunkban az erős ügyfélkapcsolatok fenntartása elengedhetetlen. Azonban minden egyes ügyfél adatainak nyomon követése még a legjobban szervezett vállalkozások számára is nehézségeket tud okozni. Hogyan válasszuk ki a megfelelő CRM rendszert? Miket kell figyelembe vennünk? Nézzük!
A CRM rendszerek nyomon követik az összes ügyfél adatait és optimalizálják az értékesítési folyamatokat. Egy CRM rendszer kiválasztásánál egyaránt figyelembe kell vennünk a költségeket, az előfizetési konstrukciókat, továbbá a különböző funkciókat is. Hogyan is tudjuk kiválasztani vállalkozásunk számára a tökéletes CRM rendszert? Íme 5 lépés, amivel megtalálhatod a legjobb CRM-et:
-
Célkitűzések meghatározása
Mielőtt belevetnéd magadat a CRM-tengerbe, meg kell határoznod a céljaidat. Tedd fel magadnak a kérdést: Mit szeretne céged elérni egy CRM-rendszerrel? A leadgenerálás vagy az ügyféltámogatás javítására van szükséged? Növelni szeretnéd az értékesítés hatékonyságát? Céljaid iránytűként fogják segíteni a kiválasztási folyamatot.
-
Üzleti folyamatok értékelése
Vedd végig, hogyan lépsz kapcsolatba az ügyfeleiddel, továbbá fontos, hogy tisztább képet kapj arról, hogyan kezeled az értékesítési funnelt és az ügyféltámogatást. Ezek az értékelések segítik azonosítani a szűk keresztmetszeteket és azokat a területeket, amelyek automatizálása vagy racionalizálása előnyös lehet.
-
Skálázhatóság és testreszabhatóság figyelembevétele
Egy vállalkozás növekedésével párhuzamosan a CRM igények is folyamatosan változnak. Győződj meg arról, hogy a választott rendszer képes a megnövekedett adatmennyiséghez, a további felhasználókhoz és a változó követelményekhez is alkalmazkodni. Keresd azokat a lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik, hogy a CRM-et az adott iparágra és munkafolyamatokra szabhasd.
-
Felhasználói élmény és képzés
A kiválasztott CRM-rendszernek olyan felhasználóbarát felülete legyen, amellyel minimalizálható a betanuláshoz, a rendszer használatbavételéhez szükséges idő és energia. Keresd az intuitív kialakítású rendszereket, az egyértelmű navigációt, valamint az átfogó dokumentációt, oktatási anyagokat és támogató, magyar nyelven is elérhető ügyfélkapcsolati-support csapatot. Egy felhasználóbarát CRM rendszer segíti a változás elfogadást a csapaton belül, és biztosítja, hogy bárki számára könnyen kezelhető legyen a rendszer.
-
Adatbiztonság és adatvédelem
A CRM-rendszer kiválasztásakor győződj meg arról, hogy az megfelel a a bevett iparági biztonsági protokolloknak, például a titkosításnak és a rendszeres adatmentéseknek. Emellett mindenképpen vedd figyelembe, hogy az adatvédelmi szabályozásnak, a GDPR-nak is megfeleljen CRM rendszered.
A megfelelő CRM rendszer kiválasztásához ezen a pár ponton mindenképp érdemes végigmenni, még az olyan „ezt úgy is tudjuk” pontokat is átgondolva, leírva, mint a célok meghatározása vagy akár az üzleti folyamatok értékelése. Ugyanakkor hogyan kell egy CRM-et üzemeltetni? Következő cikkünkben erre is kitérünk! Addig is nézz körbe oldalunkon és kövesd be LinkedIn profilunkat, ha nem szeretnél lemaradni legfrissebb híreinkről.
Forrás:
https://www.superoffice.co.uk/resources/articles/choose-crm-vendor/
Comments are closed.