A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) felkérésére CRM témában tartunk előadást a november 15-16-án megrendezésre kerülő szakmai képzési programon, az Agytágítón. A prezentáció különlegessége, hogy a lehetőségek mellett a buktatókra is felhívja a figyelmet, annak érdekében, hogy gyakorlati segítséget adjon a CRM-ben gondolkodók számára. Rövid interjú az előadóval, az előadóról, az előadásról.
Név: Huszics György
Szakmában eltöltött idő bruttó/nettó*
*bruttó: összesen / nettó: direktkommunikációs területen
17/ 17 év, 1995-ben csatlakoztam a McCann-Erickson, akkor még messze piacvezető ügynökség frissen alakult direktmarketing divíziójához. Később, az akkor már önálló céggé emelt szakmai egység ügyvezetője lettem, majd 2005-től a Crane ügyvezetője és CRM igazgatója. A Crane jelenleg 14 országban nyújt CRM szolgáltatásokat Budapestről.
Miért a direktkommunikáció?
Abban hiszek, hogy annak kell eladni, akik szeretnének vásárolni. Egyrészt vannak elegen, másrészt ez mindenkinek a legjobb: 1. A márka hatékonyan értékesít, 2. A vásárló szívesen vásárol, 3. A nem vásárlót pedig nem zavarjuk. Erre a legjobb eszközparkja, tudása és tapasztalata ma véleményem szerint a direktkommunikációnak van, legyen az online vagy offline alapú. Az ügyfél költések átrendeződése is igazolja a terület egyre kiemeltebb prioritását.
Miért CRM?
A direktkommunikáció magasiskolája. Rendszerbe szervezett, finomra hangolt, profi és eredményes – ha jól használják.
Miért a „hogyan ne” megközelítés?
Többet lehet belőle tanulni. Mindenki elmondta már a tutit, pontosabban a saját tutiját. Ha valaki tényleg szeretne használni egy ilyen bonyolultságú eszközt, érdemes felkészülni az esetleges nehézségekre, mert lesznek. De megoldások is.
Miért Te?
Jó kérdés, remélem a prezentációt megismerve, már nem lesz aktuális.
Egyéb?
Tisztelt Vásárló Program (TVP) a DIMSZ és az Origo alapításában. Szerintem időszerű foglalkozni a szakmához kapcsolódó szereplők egymáshoz való viszonyával. A márkák, a szabályozók/hatóságok és a vásárlók mintha kicsit frusztráltabban figyelnék egymást. Az eredmény: a szakma gyakorlatától helyenként már elvonatkoztató, erősödő törvényhozói szigor és egyre gyanakvóbb, ellenségesebb fogyasztó. A TVP minden oldalon (márka, vásárló, hatóságok) igyekszik segíteni a szereplőket annak érdekében, hogy jobban megismerhessék és megértsék egymást, egymás szempontjait, és a későbbiekben erre figyelemmel tudják folytatni tevékenységüket. A program felépítésében és üzemeltetésében a Crane is tevőleges szerepet vállalt.