Legtöbbször ez alatt azokat a reportokat értjük, amik valamilyen elvégzett teljesítményről szólnak. Ezeket leginkább excelben vagy más formátumban emailben köröztetünk. Összességében azonban – főleg nagyvállalatok esetén – többmindent is értünk ezalatt:
Dashboard: az online felületen elhelyezett self-service kimutatások, általában a legfontosabb adatokra koncentrálva. Kiemelésre kerülnek a KPI-ok és a legfontosabb marketingeredményekre koncentráló adatok. Viszonylag ritkán változik.
Reporting: kétféle van, a standard és az ad-hoc.
- A standard reportok nem (vagy ritkán) változnak, általában heti/havi rendszerességgel (általában) automata módon kiküldésre kerülnek. Standard report lehet még az esemény által generált szabvány report, pl. import, eDM report.
- Az ad-hoc report valamilyen kérésre születik, általában egyszeri alkalommal, de előfordul az is, hogy ezekből standard report lesz idővel.
Data mining: valamilyen marketingcél elérésében viszonylag kötetlen adatelemzés, sokféle szempontra kiterjedve. Jellegéből adódóan előre nem meghatározható, hogy milyen reportok szükségesek hozzá, mivel egyik eredmény generálja a következő kérdést. Ide tartozik például a “drill down” is, amikor egy reportból elindulva, annak valamely részeit kezdjük egyre mélyebben és részleteiben vizsgálni, eljutva akár record szintre is.
Tehát a reporting egy összetett eszköz, amit leginkább professzionális eszközökkel lehet megvalósítani.