A koronavírus terjedése és az ennek következtében bevezetett korlátozások jelentős változásokat idéztek elő a vásárlói szokásokban, így a marketingünket is célszerű ehhez igazítani. A járványhelyzet okozta bizonytalanság csillapításában kiemelt szerepet játszik a vevőkkel folytatott közvetlen kommunikáció, tehát érdemes nagyobb hangsúlyt helyezni a direkt marketing eszközeire. Az alábbiakban ehhez adunk pár hasznos tanácsot.
Megváltozott hangsúlyok
Ebben a nehéz időszakban elsősorban nem az értékesítés, sokkal inkább a kapcsolattartás és a kapcsolatépítés a feladat. Ennek alapját a hűségprogramokban és a CRM rendszerekben regisztrált vásárlói adatbázisok adhatják. Ezek – megfelelő információtartalom esetén – azt is lehetővé teszik, hogy szegmentáltan kommunikáljunk, tehát egyenüzenetek helyett az érdeklődési körüknek megfelelő, egyedi tartalmakkal tudjuk megszólítani vásárlóinkat. Hiszen ez miért csak akkor lenne fontos, ha eladni akarunk?
A kommunikáció önmagában nem elég
Célszerű mérni az üzeneteink által kiváltott hatást. Így láthatjuk, melyek azok a tartalmak, tartalomtípusok, melyeket szívesen fogad a közönségünk. Ennek érdekében érdemes interaktív megoldásokban gondolkodni, vagy akár direktben visszajelzést kérni. Készíthetünk akár egy kérdőíves piackutatást is, ami megkönnyítheti a fogyasztói igények felmérését és az ezekhez illeszkedő tervezést.
Fontos, hogy összehangoljuk a különböző csatornákon folytatott kommunikációs aktivitásokat. Így elkerülhető, hogy feleslegesen ismételjük magunkat, és az is, hogy egymásnak ellent mondjanak a különböző felületeken közzétett tartalmaink. Marketing tevékenységeinket ne szűkítsük le, csupán alakítsuk át a helyzetnek megfelelően. Fordítsunk nagyobb hangsúlyt a termékeink „házon belüli” promotálására, azaz például a direkt levelezésre és a TV-reklámokra. Az automatikus üzeneteket, bejegyzéseket ellenőrizzük és szükség esetén cseréljük le annak érdekében, hogy naprakész, releváns információkat szolgáltathassunk a vásárlóinknak.
Fontos szem előtt tartani, hogy még ha ebben a nehéz időszakban pénzügyileg nem is teljesítünk a korábbi elvárásainknak megfelelően, ilyenkor lehet igazán szorossá tenni a kapcsolatot a fogyasztóinkkal. A vásárlóknak fontos, hogy egy olyan céget válasszanak, ami egy krízishelyzet idején is folyamatosan jelen volt, plusz megbízhatóan és pontosan informálta a közönségét.
Forrás:
Sparling, Wes (2020) Considerations for Marketing During a Pandemic
Streiff, Eric (2020) Making direct mail work smarter during the COVID-19 crisis
Comments are closed.