A vásárlói bizalmat számtalan tényező befolyásolhatja, ezek jelentősége viszont idővel változhat. Vajon 2022-ben mi lehet a fogyasztói bizalom kulcsa? Ahhoz, hogy erre választ kapjunk, nézzük meg, mi volt a helyzet 2021-ben!
A PwC a 2021-es év végi, fogyasztói magtartást vizsgáló kutatása során többek között a bizalom befolyásoló tényezőinek a feltárását is célul tűzte ki. A kutatás legfontosabb eredményei ezzel kapcsolatban az alábbiak voltak:
- A felmérésében résztvevők 59%-a az elmúlt fél évben jobban odafigyelt adatai védelmére, mint azelőtt.
- Az adatbiztonság minden más faktornál nagyobb hatást gyakorol a vásárlói bizalomra.
- Nem a környezeti, társadalmi és irányítási szempontok (ESG szemlélet) jelentik a bizalom fő hajtóerejét.
- A válaszadók nagyjából 75%-a véli úgy, hogy a cégek helyesen cselekednek, de csak 25% van erről teljesen meggyőződve.
Azoknak a vállalatoknak tehát, amelyek a termékek és vásárlói élmények személyre szabása, illetve a fogyasztói csoportok targetálása végett gyűjtenek személyes adatokat, 2022-ben már kiemelt figyelmet kell szentelniük ezeknek az információknak a biztonságban tartására. Az sem mindegy viszont, hogy ezeket az adatokat mire használjuk! A PwC kutatása ehhez kapcsolódóan rámutatott egy érdekes tényre: a vásárlói adatok felhasználása a vásárlói élmények személyre szabására kevésbé erősíti a márka iránti bizalmat, mintha ugyanezeket az adatokat az ajánlások és a kedvezmények testreszabására alkalmaznánk.
Az imént említett felmérésből az is kiderült, hogy ugyan az ESG szemlélet követése (vagyis a környezeti, társadalmi, irányítási szempontok egyidejű figyelembevétele a vállalati stratégiaalkotás és döntéshozás során) fontos szerepet játszik a fogyasztói bizalom megnyerésében, ám ennél jóval nagyobb befolyásoló erővel rendelkeznek a vásárlókat közvetlenül érintő tényezők. Ilyen például a fogyasztói elvárásoknak való folyamatos megfelelés, valamint a vásárlási folyamat egyszerűbbé tétele. Ehhez persze elengedhetetlenek vásárlóktól származó személyes adatok.
Hogyan erősítsük tehát a fogyasztói bizalmat 2022-ben? Először is a megfelelő adatokat gyűjtsük vásárlóinkról és ezeket kizárólag a megfelelő célra alkalmazzuk! Ami pedig ennél is fontosabb, kommunikáljuk világosan vásárlóink számára adatbiztonsági és -felhasználási irányelveinket!
A témában íródott további cikkekért kövesd blogunkat!
Forrás:
PwC (2021): A time for hope: Consumers’ outlook brightens despite headwinds. December 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey. https://www.pwc.com/gx/en/industries/consumer-markets/consumer-insights-survey.html#but-price-and-convenience-still-matter-most (Utolsó megtekintés: 2022. 01. 30.)
Comments are closed.