Nap mint nap hallhatunk cégek újabb és újabb fenntarthatósági céljairól, projektjeiről, környezettudatosság jegyében kialakított termékeiről, promócióiról és még sorolhatnánk. De vajon mit vár el a modern fogyasztó 2022 elején egy márkától ezen téren?
A mai fogyasztók mindennapjaiban egyre jelentősebb szerepet tölt be a fenntarthatóság. A PwC 2021-es év végi felmérésében résztvevők 52%-a azt nyilatkozta, hogy környezettudatosabban él, mint fél évvel ezelőtt – ez 2 százalékpontos javulást jelent a tanácsadó cég 2021 júniusában végzett kutatásához képest! A megkérdezettek több mint fele odafigyel a vásárlásai által okozott környezeti hatásokra, ezért az ezt megelőző döntéshozatal során fontos szempontként szolgál többek között a termék eredetének a visszakövethetősége és a származással kapcsolatos transzparencia.
Azok, akik otthonról dolgoznak, 10 százalékponttal nagyobb valószínűséggel vesznek figyelembe fenntarthatósági szempontokat vásárlásaik során, mint azok, akik nem. Ezt okozhatja az, hogy a távmunkában foglalkoztatottak jellemzően jobban keresnek, ezáltal pedig nagyobb pénzügyi szabadságot élveznek ahhoz, hogy szelektívebben hozhassanak döntéseket vásárlásaik során. Azonban az sem kizárt, hogy az otthonról történő munkavégzés kisebb karbonlábnyoma hívta fel a fogyasztók figyelmét a vásárlási szokásaik környezeti hatásaira.
De mit jelent ez a márkák számára?
Természetesen azt, hogy támogatniuk kell vásárlóikat a környezettudatosabb döntések meghozatalában. Ennek a leghatékonyabb és egyben a legnagyobb üzleti előnyt garantáló módja a Google szerint az, ha fenntarthatósági faktorokat kapcsolunk a fogyasztók számára már jól ismert döntési helyzetekhez. Ilyen például a környezetbarát útvonalak megjelenítése alapbeállításként a Google Maps-en vagy az Adidas közkedvelt Stan Smith cipőinek az újrahasznosított poliészterből történő előállítása.
A mai fogyasztói társadalomban a környezetbarát megoldások biztosítása a legtöbb vállalkozással szemben már alapvető elvárásként jelenik meg. A fenntarthatóság körül kialakult versenyben pedig az fog tudni a legjobban érvényesülni, aki a legegyszerűbben képes segíteni a vásárlóit a környezettudatosabb döntések meghozatalában mindennapos választási szituációk során.
Itt az idő tehát, hogy cselekedj (fenntarthatóan)!
Forrás:
Karnowski, Marcin (2021): Top digital marketing trends and predictions for 2022. Think with Google. https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/consumer-insights/consumer-trends/latest-digital-marketing-trends-2022/ (Utolsó megtekintés: 2022. 01. 30.)
PwC (2021): A time for hope: Consumers’ outlook brightens despite headwinds. December 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey. https://www.pwc.com/gx/en/industries/consumer-markets/consumer-insights-survey.html#but-price-and-convenience-still-matter-most (Utolsó megtekintés: 2022. 01. 30.)
Comments are closed.