Ahogy a technológia egyre jobban befészkeli magát hétköznapjaink apró részleteibe, úgy az okostelefonos vásárlások is egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert. A vásárlás ezen formája különösen az utóbbi két évben kapott erőre, köszönhetően a COVID-19 járvány okán bevezetett korlátozásoknak. De vajon mennyire nyerte vissza korábbi jelentőségét a fizikai üzletekben történő vásárlás, így, a pandémia kitörésének kétéves távlatában?
A mobil- és az okostelefonos vásárlás manapság messze a legnépszerűbb online vásárlási forma a PwC legutóbbi felmérése szerint. A 2021-es év végi fogyasztási szokásokat vizsgáló kutatás alapján a megkérdezettek legalább 10 százalékponttal több tranzakciót bonyolítottak le okostelefonon, mint PC-n, tableten, okos otthoni asszisztensen vagy viselhető eszközökön keresztül.
A mobilos vásárlás ráadásul az új erőre tört fizikai üzletekben történő vásárlást is egyre inkább szorongatja: népszerűségét tekintve mindössze 6 százalékpont választja el a két vásárlási formát egymástól. Ez a különbség pedig az elkövetkezendő években vélhetően tovább fog csökkenni.
Legutóbbi kutatásaik során a PwC és a Google szakemberei több olyan faktort is felismertek, amelyek elősegíthetik a mobiltelefonos vásárlás vagy éppen az offline vásárlás további térnyerését. A hatékony kiszállítási és visszaküldési szolgáltatások, illetve a közösségi média, különösen a „shoppable content”, vagyis a posztokba, videókba, sorozatokba beágyazott, megvásárolható termékek előretörése például újabb löketet adhat az online értékesítésnek. A bolti vásárlás pedig előmozdítható többek között az üzletek fogyasztói igényeknek megfelelő elhelyezésével és kialakításával, valamint a független, helyi boltok előtérbe helyezésével a kiterjedt üzletláncokkal szemben.
2022 elején a bolti vásárlás még mindig tarol, de vajon mennyi ideje van az üzleteknek az okostelefonos tranzakciókkal szemben? Ennyire sajnos még mi sem látunk előre… Mindenesetre, ha szeretnél többet megtudni a modern fogyasztói magatartásról, tarts velünk következő cikkeinkben is!
Forrás:
Karnowski, Marcin (2021): Top digital marketing trends and predictions for 2022. Think with Google. https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/consumer-insights/consumer-trends/latest-digital-marketing-trends-2022/ (Utolsó megtekintés: 2022. 01. 30.)
PwC (2021): A time for hope: Consumers’ outlook brightens despite headwinds. December 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey. https://www.pwc.com/gx/en/industries/consumer-markets/consumer-insights-survey.html#but-price-and-convenience-still-matter-most (Utolsó megtekintés: 2022. 01. 30.)
Comments are closed.