Több esetben tapasztaltam már, hogy remek marketingakciók véreznek el az értékesítési munkatárs nem megfelelő képzése vagy informálása miatt. Ezúttal is egy ilyen sajnálatos esettel találkoztam.
Nemrég az egyik hipermarketben jártam, ahol külön pultnál szólítottak meg, és arra bíztattak, hogy váltsam ki a hipermarket pontgyűjtő kártyáját. Az illető monoton hangon, mintha egy előre felvett szöveget gyorsítva játszanánk le, elsorolta, hogy milyen kedvezmények járhatnak a kártyához és a pontok beváltásával milyen egyéb előnyökhöz juthatok, no, pláne most: azonnal 1000 pontot adnak is a kártyához. Bár nem jegyeztem meg minden kitételt, mivel rendszeresen járok ide vásárolni, gondoltam, épp ideje pontgyűjtésbe fogni, de gyerekkel az oldalamon sajnáltam rá az időt. A fiú azonban kitartóan győzködött, hogy ne menjek el, ne hagyjam ott a megkapható pontokat, mert ő maximum 5 perc alatt elintézi a szükséges papírmunkát, és nekem ezzel semmi további teendőm nem lesz. Ez így is történt, valóban gyorsan megvolt a papírozás, azonban míg a papírt kitöltötte, elkezdett párhuzamosan győzködni arról is, hogy ha kérek most egy vásárlói kártyát is, még további 1000 ajándékpontot kaphatok. A kapott tájékoztatás szerint ez a kártya, ha később saját döntésem alapján aktiválásra kerül, hitelkártyaként működik majd, és a vele való vásárlás ebben a hipermarketben további kedvezményeket fog számomra jelenteni. Azt ígérte, az ajándék pontokat így is, úgy is megkapom, ha aktiválom a kártyát, ha nem. Ha nem aktiválom, 60 nap után törlik is az adataimat a rendszerből. Szkeptikusan ugyan, de ráálltam a dologra, így kitöltésre került az igénylő lap a vásárlói kártyára vonatkozólag is. Utólag megbántam, mert egyáltalán nem így működött a valóságban, hanem további utánajárást igényelt volna, pont ugyanazt, mint amit ma meg kell tenni, bármelyik banknál, ha hitelkártyát igényel az ember. Mivel az utánajárásra sajnáltam az időt, és mert így más volt az igénylés feltétele, mint amivel előzetesen kecsegtettek, a kártyát végül visszamondtam, így természetesen az ez után járó ajándék pont sem járt hozzá. Ami ennél is problémásabb, hogy az első 1000 ajándékpontot sem írták automatikusan jóvá, szóval végső soron semmi nem stimmelt. Az ilyen akció a téves tájékoztatás, illetve a nem megfelelő működés okán véleményem szerint nem ér célt vagy nem azt a célt éri el a vevőnél, amit kellene.