Az első részben a svéd életérzésről írtam. Ebben a cikkemben pedig arról szeretnék beszámolni, hogyan jutottam el életem eddigi legjobb konferenciájára, ami hivatalosan “nem-konferenciának” hívja magát. Ez a Measure Camp.
De mi is ez a konferencia pontosan?
Képzelj el egy olyan konferenciát, amiért nem kell fizetned, a szakma legjobbjai vesznek részt rajta, és adnak elő olyan témákban, amiről előre fogalmad sincs. De – tekintve az előző pontot – ebben semmi ijesztő nincs, csak jól sülhet el. Egész napos ellátást kapsz, az előadások végén pedig teljesen kötetlenül sörözhetsz a résztvevőkkel, és mindenki egészen utópisztikus módon kíváncsi. Igen, ez a fentebb már említett Measure Camp.
Egy ausztrál férfi találmánya, aki szeretett volna szakítani a megszokott konferenciák jellemzőivel és megálmodott egy olyan eseményt, ahol tényleg a szakma a fontos. Először az Egyesült Királyságban tartották meg, onnan nőtte ki magát annyira, hogy mára már több, mint 12 országban rendezik meg rendszeresen – és a helyszínek sora minden évben bővül. Amin én részt vettem, az az első ilyen esemény volt Stockholmban.
De bárki, aki kedvet érez hozzá, hogy a saját országában szervezzen egyet, felveheti a kapcsolatot az ötletgazdával, aki mindenben támogat, hogy ez megvalósulhasson. A konferenciát a legnagyobb tech cégek szponzorálják legtöbbször, mint például az Adobe vagy a Google. És ami ebben a legjobb? Hogy a szponzoroktól résztvevők is mennek jó eséllyel, így volt szerencsém például egy előadást meghallgatni attól az amerikai nőtől, aki a Google Analytics fejlesztésén dolgozik, és bemutatta melyik funkciókat találta ki ő és miért.
Milyen előadások vannak?
Ami adott, az az, hogy digitális megoldásokról szól az esemény, erős adatfókusszal. Nagyjából 50-50 százalékban képviselteti magát az IT és marketing területek, mind a résztvevők, mind az előadók részéről. Ennek köszönhetően nagyon izgalmas beszélgetések tudnak kialakulni. Minden session – ezek az előadások – 20 perces, és bármikor lehet közben kérdést feltenni. Ilyenkor az egész csapat azon van, hogy megoldják egy másik ember problémáját és összeadják a tudásukat.
A program előre nem meghatározott. Miután megnyitják az eseményt, mindenki kap egy session kártyát, ahol kiírhatja a saját előadásának címét és témáját. Így áll össze pár perc alatt a teljes program. A káosz elkerülését pedig az biztosítja, hogy a nyitó prezentáción ismertetik a káosz szabályait. Azt hiszem, ezen a ponton szerettem bele teljesen az eseménybe. Ilyen szabály volt például, hogy az idősávokat szigorúan tartani kell, és ez így is volt.
És amitől igazán felejthetetlen élmény…
Az előadások végén elkezdődött a hivatalos szabad program, ingyen sörrel és pizzával, ahol teljesen szabadon váltogatta mindenki a társaságokat. Nagyjából 20 új emberrel ismerkedtem meg az este alatt. 20 nagyon érdekes és lelkes emberrel, akik a világ legkülönbözőbb pontjairól utaztak Stockholmba, hogy részt vehessenek szombaton egy szakmai konferencián. A LinkedIn profilom megtekintettsége a következő egy hétben több száz százalékos növekedést mutatott, és meg is beszéltük néhányukkal, hogy melyik budapesti konferencián találkozzunk legközelebb.
Egy biztos, én jövőre is megtalálható leszek egy Measure Camp-en! És ha valaki esetleg kedvet érez, hogy Budapesten is meghonosítsuk ezt a rendezvényt, nagy örömmel csatlakoznék hozzá.
Svédországi kalandjaimról még itt olvashatsz.
Comments are closed.