A BCG 2018-as kutatása alapján azok a vállalatok, amelyek teljes mértékben átállnak az adatvezérelt marketingre – vagyis elérik a „multimoment” érettséget – az árbevétel terén 20%-os, a költséghatékonyság terén pedig akár 30%-os javulást is tapasztalhatnak. De mégis milyen sikertényezők garantálhatnak egy ilyen mértékű fejlődést? Máris mutatjuk!
A BCG szakemberei a szóban forgó, 2018-as kutatás során többek között arra a következtetésre jutottak, hogy a vállalatok digitális marketing-érettségük alapján a következő négy szegmensbe oszthatók (a legalacsonyabbtól a legmagasabb szintig haladva): „nascent”, „emerging”, „connected” és „multimoment” érettség. Ezekről részletesebben előző cikkünkben olvashatsz.
A felmérés eredményei alapján a „multimoment” érettséget eddig nagyon kevés vállalat érte el, a többség (közel 90%-a) ugyanis leragad az „emerging” és a „connected” szinteken. A digitális marketing-érettség növeléséhez a cégeknek egyre komolyabb technikai és szervezeti feltételeket kell teljesítenie, így a szintek közötti előrehaladás idővel egyre nehezebbé válik.
A „multimoment” érettségi szinten lévő cégek alacsony arányát a BCG az alábbi tipikus szervezeti és technikai problémákkal magyarázta:
A kutatásban résztvevők
- 83%-a nem tudott a vásárlói érintkezési pontokon átívelő kapcsolatokat kialakítani;
- 68%-a automatizáció hiányában csupán manuális folyamatokra hagyatkozott;
- 78%-a nem volt képes értéket tulajdonítani a „consumer journey” mentén felmerülő érintkezési pontoknak;
- 80%-a esetében pedig nem volt megfelelő a különböző vállalati funkciók közötti koordináció.
Mindezek alapján a BCG hat olyan sikertényezőt azonosított, amelyek meghatározzák az érettségi szintek közötti navigációt. Ezek közül három technikai vonatkozású (összekapcsolt adatok, automatizáció és integrált technológia, cselekvésre ösztönző mérések), három pedig a szervezeti felépítéshez köthető (stratégiai partnerkapcsolatok, specialisták, „fail-fast” szervezeti kultúrába ágyazott agilis csapatok). A „multimoment” érettség eléréséhez mind a hat tényező megléte elengedhetetlen.
Amennyiben szeretnél többet megtudni a fenti technikai és a szervezeti feltételekről, tarts velünk cikksorozatunk következő részeiben is!
Forrás:
Boston Consulting Group (2019): The Dividends of Digital Marketing Maturity. https://www.bcg.com/publications/2019/dividends-digital-marketing-maturity (2021. 12. 03.)
Comments are closed.