A digitális marketing-érettség 4 lépcsője – egy új modell a BCG-tól
Hogy néznek ki a piacvezető vállalatok? Mennyi az üzleti értéke a felfejlesztett digitális képességeknek? Melyek azok a feltételek és legjobb gyakorlatok, amelyek a digitális marketing-érettség eléréséhez szükségesek? Ezekre a kérdésekre keresett választ a BCG a Google megbízásából egy 2018-as kutatásukban. A kutatás eredményeképp a szakértők négy fejlettségi szintet azonosítottak a szervezetek digitális marketing-érettségének a leírására, ezeket mutatjuk be részletesen ebben a cikkünkben.
A tíz iparágban, több mint 200 globális márka körében végzett felmérés arról tanúskodik, hogy a digitális érettség szintjében jelentős eltérések fedezhetők fel az egyes marketing szervezetek között – ez pedig a marketingesek által elért eredményekben is tükröződik. A BCG szerint a vállalatok jellemzően az alábbi négy érettségi szint egyikébe esnek bele:
- Nascent (születő, kialakulóban lévő): a marketing kampányok főként külső forrásokból származó adatokra és a közvetlen vásárlásokra építenek, az értékesítéssel való kapcsolatuk korlátolt.
- Emerging (feltörekvő): a marketing részleg valamennyire kihasználja a cég rendelkezésére álló adatokat a vásárlások automatizálása során, általában egycsatornás optimalizáció és tesztelés formájában.
- Connected (kapcsolódott): a vállalatok több digitális csatornán aktivált és integrált adatokra támaszkodnak, melyek kimutatható kapcsolatban állnak a ROI, azaz a befektetés megtérülési mutatókkal, illetve az értékesítési meghatalmazásokkal. Az adatfeldolgozásból származó információk emellett a kreatív fejlődés irányadóiként szolgálnak.
- Multimoment („többpillanatú”): a szervezetek az általános üzleti teljesítmény növelése érdekében a csatornákon átívelő, dinamikus adatgyűjtés és -feldolgozás révén a vásárlói útvonal (customer journey) minden egyes pontjában (avagy pillanatában) optimalizálják a vásárlói élményt.
A kutatásban résztvevő vállalatok megoszlását a négy kategória között a következő ábra szemlélteti:
Forrás: BCG (2018)
Ahogy az a fenti ábrán is látható, a felmérésben résztvevő több mint 200 vállalat 90%-a nagyjából egyenlő arányban oszlott meg az „emerging” és a „connected” érettségi szintek között, míg a „multimoment” érettségű vállalatok a mintának csupán a 2%-át tették ki.
Hogy pontosan miért is történik ez? Következő cikkünkből kiderül!
Forrás:
Boston Consulting Group (2019): The Dividends of Digital Marketing Maturity. https://www.bcg.com/publications/2019/dividends-digital-marketing-maturity (2021. 12. 03.)
Comments are closed.