A Google az Adsense szolgáltatását 2003-ban indította el. A szolgáltatás célja, hogy összekösse a hirdetést elhelyező felület üzemeltetőjét és a hirdetés feladóját. Az Adsense-ben a reklámokat a Google menedzseli több szempont alapján. Az egyik ilyen szempont a weboldal tartalma: ezt úgy használja fel a Google, hogy tageket készít a weboldal tartalmából és annak megfelelő reklámokat helyez el.
Fontos kiemelni, hogy a Google nem véletlenszerűen helyezi el a reklámokat a weboldalunkon, hanem oda teszi ki, ahová mi szeretnénk, engedélyezzük. Azt is eldönthetjük ezeknél a reklámoknál, hogy mekkora helyet foglaljon el az oldalunkból, és hogy milyen típusú hirdetések legyenek ezek. Ez alatt azt értem, hogy kép, videó vagy sima szöveges hirdetés jelenjen meg.
Miért jó vagy miért nem jó nekem az Adsense?
Ezt a szolgáltatást akkor érdemes választani, ha valaki szeretne legalább egy minimális bevételt szerezni a weboldalából vagy blogjából. Ezekből a reklámelhelyezésekből ugyanis nem számíthatunk kimagasló bevételre. Egy kisebb weboldal esetében épphogy zsebpénz kiegészítésnek jó. Nyilván egy nagyobb látogatottsággal rendelkező weboldal sokkal több bevételt hozhat ezekből a hirdetés megjelenítésekből.
Ennek az az oka, hogy a Google reklámokra kattintás után fizet. Ez az összeg úgy kalkulálódik, hogy a Google kiszámolja, mennyi lehet egy ilyen kattintásból a bevétele és annak a 68 százalékát kapjuk meg. Ez az összeg átlagosan és kattintásonként 100 forint.
Könnyen kilehet számolni azt is, mennyi lehet a havi bevételünk ebből a forrásból, ha tudjuk mennyien látogatják a weboldalunkat havonta. A tapasztalat és mérések azt mutatják, hogy a látogatók nagyjából 1 százaléka kattint az ilyen reklámokra. Sajnos manapság ennél is alacsonyabbak lehetnek ezek a számok, mert nagyon sok internethasználó már Adblocker bővítményt használ a böngészőnél, ami elrejti a reklámok többségét. Az Adsense hirdetések hátulütője lehet az is, hogy sok embert eltántoríthat a weboldalon való böngészéstől, mert nem tud igazodni a weboldalad kinézetéhez és nagyon elüt annak felépítésétől.
Összeségében ez a szolgáltatás a blog üzemeltetőknek éri meg a legjobban, akiknek a weboldala nem egy konkrét termék köré épül. Persze, meggazdagodni valószínűleg ők sem ebből fognak, de legalább valamennyi bevételt termelhetnek is.
Comments are closed.