Ez ma még csak álom, de egyre közelebbi, a szolgáltatók ugyanis kezdenek adatforgalom-alapú konstrukciókban gondolkodni. Hamarosan valószínűleg csomagban, részletfizetés lehetőségével kínálják a mobilinternetet és a táblakészülékeket.
A távközlési cégek valószínűleg örülnének, ha minél többen átnyergelnének az okostelefonokra és társaikra, ám itthon még nem sikerült olyan baráti áron kínálni ezeket a készülékeket, hogy ugrásszerűen megnőjön irántuk a kereslet. Tőlünk nyugatabbra persze viszik a kütyüket, mint a cukrot, de most inkább ne firtassuk az okokat, pontosabban az átlagkereseteket. Szívük szerint itthon is sokan beújítanának egy-egy vonzó modellt, a szolgáltatás havi díját is ki tudnák perkálni, ám a készülékek borsos ára visszatartja őket.
Igények tehát nálunk is vannak, a szolgáltató oldal pedig megpróbál valami kompromisszumot kiagyalni, amolyan „kecske is jóllakjon, káposzta is megmaradjon” módon. Az már biztos, hogy a percdíjas szolgáltatások helyett adatforgalom-alapú mobilinternet-csomagokban érdemes gondolkodni, hiszen minden ebbe az irányba mutat. Ma már nem elégíti ki az átlagfelhasználókat az, hogy mobiljuk révén folyamatosan elérhetőek. Extra funkciókat, alkalmazásokat, nagy tárhelyet, gyors és korlátlan adatforgalmat akarnak, lehetőleg minél olcsóbban. És – idővel – meg is kapják, amire vágynak. A szolgáltatóknak is érdeke, hogy az átlagemberek számára elérhetővé tegyék az okoskészülékeket, és abban a pillanatban a hagyományos mobiltelefonoknak befellegzett. A régi vágású mobilok folyamatosan veszítenek a jelentősségükből, annak ellenére, hogy idő közben számos extra funkcióval látták el őket. Ma már ott tartunk, hogy arra is ritkán használjuk őket, amire ki lettek találva. (Telefonálás és sms-küldés helyett a fiatalok többsége ráfeszül az általa preferált közösségi oldalra, és azon keresztül „ápolja” kapcsolatait.) Viszont az előfizetések zöme még mindig a hangszolgáltatáshoz kapcsolódik, az előfizetők ugyanis csak kiegészítő termékként tekintenek a mobilinternet-szolgáltatásra. A távközlési szolgáltatásokat azonban az adatforgalom mozgatja, így erre célszerű optimalizálni a termékcsomagokat. A szolgáltatók a percalapú számlázás helyett lassacskán áttérnek majd az adatforgalom alapján kialakított díjakra és csomagokra, így valószínűleg egy nem túl megterhelő előfizetési díj ellenében korlátlan hangforgalmat bonyolíthatunk, a számlát pedig a lépcsőzetesen beárazott adatforgalmunk alapján állítják majd ki.
Forrás: