A meta-reklám egy igen szórakoztató műfaj: rendszerint egy balul elsült hirdetés jó magasról lecsapott labdája. De a meta ad egyik formája a méregdrága és minden évben nagy izgalommal várt Super Bowl hirdetések esetében is megfigyelhető: a márkák arról készítenek egy reklámot, hogy a fogyasztók nézik majd a közelgő sportesemény közvetítése közben sugárzott reklámfilmjüket.
A reklámokról szóló reklám tulajdonképpen a vírusmarketing reklám egyik formája
Ilyenkor a hirdetők arra törekszenek, hogy magára a hirdetésre legyen kíváncsiak az emberek, és persze ezzel közvetve felhívják a figyelmet termékükre is. Sokszor szembejön velünk a reklám a reklámban típusú meta ad is. Ekkor a reklámkészítők egy másik formában hirdetik saját magukat a médiában, vagyis a saját hirdetéseket egy másik eszközön reklámozzuk. Ebbe a kategóriába tartozhat például egy olyan rádióhirdetés, amelyben elhangzik az a mondat, hogy “Keresse a vasárnapi lapokban az ingyenes kupont”.
Reklám reklámügynökségek számára
A metareklám kifejezés utalhat a saját területükön hirdető hirdetőkre is. Ide tartozhat egy reklámügynökség hirdetése is. A meta-hirdetés magában foglalhatja azokat a hirdetéseket is, amelyek hirdetési célokat szolgálnak. Ilyet elég gyakran láthatunk. A legjobb példa talán az a hirdetőtábla, amin olyasmi felirat áll: “Ma ezer ember haladt el e hirdetőtábla mellett. Ha Ön is itt akar hirdetni, hívjon!”
Te milyen példákat tudsz még meta ad témakörben mondani?
Comments are closed.