Az emojik szerves részévé váltak életünknek, ugyanis bármilyen érzelmet, tevékenységet ábrázolni tudunk anélkül, hogy szavakat használnánk. Mivel az elmúlt évek során az emojik egy egyedülálló, egyetemes nyelvé nőték ki magukat nem meglepő, hogy maguk a márkák is szeretnék kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket. Hogy hogyan? Mutatjuk!
A Dove hamar felismerte, hogy a göndör hajúak nem szerepelnek a Unicode által jóváhagyott emojik között. A hiányosságok áthidalása érdekében létrehozta egyedi emoji-billentyűzetét, amelyen a legváltozatosabb göndör hajú arcok szerepelnek. Nem sokkal később más márkák is beálltak a sorba: A Burger King például egyedi sült krumpli emojival ünnepelte csirkés krumplijuk visszatérését, míg a Ford autókat, az olyan hírességek, mint Kim Kardashian, Ariana Grande, Amber Rose és Wiz Khalifa pedig személyre szabott emoji-készletet hoztak létre rajongóinknak.
Miért aratnak ekkora sikert az emojik?
Mivel egyre több felhasználó tölti az idejét a telefonján, a hagyományos bannerhirdetések és a felugró ablakok elavulttá váltak. Az egyéni emoji-billentyűzetek viszont új lehetőségeket adnak a hirdetők kezébe, ugyanis nem csak az emberek figyelmét kötik le, hanem lehetővé teszik a márkák számára, hogy személyesebb szinten kapcsolódjanak közönségükhöz. A közösségi oldalak már most is vizsgálják a márkás emojikban rejlő lehetőségeket: a Twitter márkás hashtageket kínál mini emojikkal, míg SnapChat szorosan együttműködik üzenetküldő alkalmazásokkal az egyedi emoji-billentyűzetek bevezetése érdekében.
Ahhoz azonban, hogy ezek az egyéni emoji-billentyűzetek sikeresek legyenek, zökkenőmentesen kell integrálódniuk a felhasználók üzenetküldési élményébe, ugyanis jelenleg a különböző billentyűzetek beállítása és a közöttük való váltás nehézsége elriaszthatja a potenciális felhasználókat. Ennek az akadálynak a leküzdéséhez a marketingeseknek olyan emojikat kell kínálniuk, amelyekre a vevők valóban vágynak.
Forrás:
https://www.wired.com/2016/04/future-advertising-kim-kardashian-emoji/
Comments are closed.