2023 elhozta a generatív mesterséges intelligencia berobbanását a köztudatba, így egyre több helyen találkozhatunk az AI nyújtotta a lehetőségekkel. Legyen szó bármelyik iparágról vagy területről, számos vállalkozás dönt a mesterséges intelligencia használata, valamint fejlesztése mellett. Február 6-án a Google is nagy bejelentést tett. Lehet hamarosan újszerű hirdetéseket hozhatunk majd létre a generatív AI-nak köszönhetően?
A Google vezetői azon vannak, hogy a webes keresés kulcsszereplőjeként a mesterséges intelligencia terjedésében, felhasználásában is nyomot hagyjanak. A Chat GPT versenytársnak szánt, önálló webes alkalmazásként működő Bard egészen más szintre emelheti a hirdetéseket és a reklámipart is. Hogy hogyan? A Bard képes lesz arra, hogy a már legenerált tartalmak különböző elemeit szabadon párosítsa és a célközönséghez igazítva alakítson ki fókuszáltabb hirdetéseket. Így a Google LaMBDA (Language Model for Dialogue Applications) nyelvi modelljén alapuló AI segíthet nekünk abban, hogy egy bonyolultabb témát is a lehető legegyszerűbben átadhassunk felhasználóiknak.
Mint minden más technológiánál, a Bardnál is vannak aggodalmak, amik főként a dezinformációk terjedését, a kiberbűnözést, illetve az adathalászatot érintik. A Google célja, hogy a folyamatos visszajelzések és tesztelés segítségével a lehető legjobban működő rendszert hozhassa létre, így különböző védőkorlátokkal próbál fellépni az ellen, hogy bármilyen veszély is érje a felhasználókat a chatbot használata közben. Annyira elhivatottak a legújabb innovációjuk mellet a Google fejlesztői (vagy akkora fenyegetést éreznek a ChatGPT népszerűsége hatására?), hogy még a Google Assistant csapatát is átszervezték, így az ott dolgozók közül a legtöbben a Bardra és annak fejlesztésére koncentrálhatnak.
A Magyarországon még nem elérhető Bard hivatalosan március 21 óta az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is korlátozottan beszerezhetővé vált.
Kíváncsian várjuk, mit hozhat el számunkra a Bard a jövőben. Addig is ismerkedj meg azzal, hogy milyen lehetőségeket biztosít a generatív mesterséges intelligencia a marketingesek számára, milyen etikai aggályok vannak, és hogyan fordíthatjuk ezeket a rendszereket saját vállalkozásunk hasznára.
Források:
https://www.cnbc.com/2023/02/06/google-announces-bard-ai-in-response-to-chatgpt.html
Comments are closed.