Egy vállalkozás fenntartásánál igaz, fontos tényező, hogy mennyi új ügyfelet tudunk bevonzani, ugyanakkor sokszor elfeledkezünk a már meglévő vásárlóinkról. Ahhoz, hogy meg tudjuk tartani pozíciónkat, és ne pártoljanak át ügyfeleink egy másik vállalkozáshoz, nagy hangsúlyt kell fektetnünk a digitális stratégiákra. Íme három módszer, amikkel jobb kapcsolatot tudunk kialakítani ügyfeleinkkel!
-
Készítsünk figyelemfelkeltő tartalmakat!
Ahhoz, hogy jól tudjunk végig vinni egy digitális marketing folyamatot, tisztában kell lennünk két fontos ponttal: melyik ügyfélcsoportunk milyen szakaszban van épp, és ehhez kapcsolódóan mi az a tartalom, amivel megragadhatjuk a figyelmét. Ergo teljesen más tartalmat kell létrehoznunk új vásárlóink számára, mint a már meglévőknek. Ha azt szeretnénk elérni, hogy minél több ember döntsön a márkánk használata mellett, akkor érdemes lebilincselő, ötletes tartalmakat kiraknunk oldalainkra.
-
Legyen személyesebb a kommunikáció!
A vásárlók 71%-a elvárja, hogy az általa használt márkák személyesebb hangvételben és releváns üzenetekkel kommunikáljanak, és ne csak egy tranzakcióként gondoljanak rájuk. Ugyanis sok esetben (76%-ban) az ügyfeleket frusztrálja, ha egy vállalkozás olyan tartalmakat, promóciókat küld el nekik, amik számukra irreleváns. Ehhez ismernünk kell ügyfeleink igényeit és viselkedését is, hiszen a megfelelő háttérinformációk nélkül nem tudunk perszonalizáltabb e-maileket, promóciókat vagy közösségi média üzeneteket generálni.
-
Beszélgessünk a vásárlókkal!
A személyesebb, figyelemfelkeltő tartalmak mellett szintén nagy szerepe van a beszélgetést kezdeményező posztoknak, üzeneteknek és e-maileknek is. Mivel senki se szereti, ha figyelmen kívül hagyják, fontos, hogy kellő odafigyeléssel alakítsunk ki aktív beszélgetés ügyfeleinkkel. Ne csak arra használjuk a kommunikációs csatornákat, hogy a termékünket ráerőltessük a vásárlókra, ugyanis ezek az eszközök – mint például a közösségi média – lehetőséget biztosíthatnak arra az ügyfeleknek, hogy kifejezhessék véleményüket – a negatívat sokszor hangosabban, mint a pozitívat. Arról nem is beszélve, hogy mi is sokkal egyszerűbben reagálhatunk mind a pozitív mind pedig a negatív hozzászólásokra és megjegyzésekre.
Összefoglalva tehát érdemes személyesebb kapcsolatot kialakítani ügyfeleinkkel, így éreztetve velük, hogy értékeljük támogatásukat és kíváncsiak vagyunk a véleményükre.
Hasonló témákért látogass el blogunkra és olvass bele eddigi cikkeinkbe!
Comments are closed.