Korábbi cikkeinkben már bemutattuk a vásárlói hűség erősítésének néhány hűségprogramokhoz kapcsolódó módját, mint például a pontbeváltás kiegészítését készpénzes fizetéssel, vagy éppen a program keretében végrehajtott árcsökkentéseket. De nézzük, milyen lehetőségeink vannak még!
Szerezz partnereket az ajándékok és jutalmak vonzóbbá tételéhez!
A McKinsey kutatása alapján a hűségprogramok monetizálásának hatékony eszközét jelentik a más cégekkel való társulások, különösen azokon a piacokon, ahol a verseny intenzitása magas. Az ilyen jellegű szövetségek hozzáférést biztosíthatnak új fogyasztókhoz és piacokhoz, kiterjeszthetik a megszerezhető jutalmak körét, kiegészítő adatokkal szolgálhatnak a vállalat számára, erősíthetik a márkatudatosságot a vásárlókban, valamint összességében növelhetik a hűségprogramokból származó üzleti hasznot.
Ugyanakkor a társulások könnyedén visszafelé is elsülhetnek. Ez akkor történik meg leggyakrabban, ha a döntéshozatali viszonyok nem tisztázottak, illetve ha nincsen egy közösen kialakított értékajánlat. Ilyenkor a következő csapdákba eshetünk:
- olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálunk vásárlóinknak, ami számukra nem teremt értéket;
- olyan jutalmakat és kedvezményeket ajánlunk, amelyek más csatornákon keresztül könnyebben elérhetőek;
- nehézkessé válhat a beváltási folyamat, ami frusztrációt és elégedetlenséget okozhat;
- előfordulhat, hogy a vásárlók nem a saját márkánkba, hanem a partnermárkába helyezik bizalmukat és hosszú távon a lojalitásukat.
De hogyan kerülhető el mindez?
Ahhoz, hogy ne essünk bele ezekbe a hibákba, először is világosan meg kell határoznunk az együttműködés kereteit és feltételeit, továbbá transzparens módon rögzítenünk kell a társuláshoz köthető határidőket, a beváltási folyamat menetét, a pénzügyi elvárásainkat, illetve magának az értékcserének a tárgyát.
Emellett fontos, hogy tekintettel legyünk a társulás befolyására a programban szereplő többi ajánlat viszonylatában. A konzisztens vásárlói élmény és az elérni kívánt hatások biztosítása érdekében szánjunk időt az új partnerrel való együttműködésre adott fogyasztói reakciók megértésére.
További tippeket a témával kapcsolatban cikksorozatunk következő részében olvashatsz!
Forrás:
Carluccio, J., Eizenman, O., Rothschild, P. (2021): Next in loyalty: Eight levers to turn customers into fans. McKinsey. https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/next-in-loyalty-eight-levers-to-turn-customers-into-fans Utoljára megtekintve: 2021. 10. 29.
Comments are closed.