Erre volt kíváncsi a Honda, amikor meghirdette nagyszabású „Live Every Litre” projektjét, sportos hibridautójának piacra dobásakor. A játékot kiterjesztették egész Európára, pontosabban az öreg kontinens kalandvágyó lakóira, akikben saját célcsoportjukat látták. A számításuk bejött, hiszen azt kapták a résztvevők, amire a legjobban vágytak. Életre szóló élményt, amit az egész világgal megoszthattak.
A Honda szakemberei félredobták a kliséket, és egy egészen újszerű ötlettel rukkoltak elő a CR-Z népszerűsítésének kapcsán. Nagyszabású promóciójuk keretében olyan vállalkozó szellemű embereket kerestek Európa-szerte, akik új hibridautójuk segítségével – a világ(háló) szeme láttára – meg merik valósítani az álmaikat. A jelentkezők feladata mindössze annyi volt, hogy megosszák elképzeléseiket a Live Every Litre honlap látogatóival, és minél több embert állítsanak maguk mellé a különböző alkalmazások segítségével. A Honda az internetes közösségre, Claudio Von Planta filmrendezőre és néhány független bloggerre bízta a döntést. A szerencsések (szám szerint 13-an) egy Honda CR-Z-vel és a road movie specialista filmrendezővel indulhattak életük legnagyobb (legmerészebb, legmeghatóbb vagy éppen legmegbotránkoztatóbb) kalandjára. A befutók között volt, aki bungee jumpingolt, más a vörös szőnyegen szeretett volna végigsétálni, de olyan is akadt, aki anyaszült meztelenre vetkőzött Párizs utcáin. Utóbbi szerencsére a gyengébb nem képviselői közé tartozott. A Garda-tavat átszelő ugrálóvár is elég nagy feltűnést keltett 3 brit fiatalemberrel a fedélzetén, akik speciális ladikjuk irányíthatatlansága miatt még egy vitorlásversenybe is belecsöppentek. Ezekből az érdekes epizódokból állt össze a svájci rendező úti filmje, melyre sokan kíváncsiak voltak, hiszen Planta nevéhez olyan alkotások fűződnek, mint a „Long Way Down” és a „Long Way Round” Ewan McGregor és Charlie Boorman szereplésével. Eredetileg a világ legnagyobb tesztvezetését akarták nyélbe ütni a hondások, ám a tervezési fázisban látták, hogy egy film jobban lázba hozza az embereket, ezért bevonták a közösségi médiát, és nyilvánosan kerestek szereplőket a kalandos road movie-hoz. A filmet 38 nap alatt forgatták, Európa 18 városában, a stáb közben megtett vagy 10 000 kilométert. Ha úgy vesszük, az eredeti cél is megvalósult. A hétköznapi emberek főszereplésével készült filmet végül Londonban és az interneten egy időben mutatták be. A sokat sejtető trailer itt megtekinthető:
A Honda közösségi médiát használó, úttörő kezdeményezése nagy sikert aratott. Gyakorlatilag a közösség formálta a tartalmat, mely egy izgalmas filmben öltött testet, „mellesleg” pedig a film szereplői a valóságban is megismerkedhettek az új hibridautóval. A nézők, akik az interneten követhették nyomon a kalandokat, nemkülönben.
Forrás: