Jó dolog a személyre szabás, de nem mindegy, hogy csinálod!
A BCG becslései alapján csak az Egyesült Államok kiskereskedelmében 400 milliárd dollár forog kockán, ez viszont a tanácsadó cég szakértői szerint a szektorban működő cégek azon 15%-ához fog kerülni, amelyek személyre szabott marketinget alkalmaznak – és ezt is helyesen. De mit is takar ez pontosan?
A fenti kérdés a BCG és a Google szakembereit egyaránt foglalkoztatta. A két cég egy közös kutatás keretében 300 kiskereskedelemben dolgozó marketingest és 2000 fogyasztót kérdezett meg annak érdekében, hogy felmérjék a személyre szabás üzleti hatásait a kiskereskedők teljesítményére nézve, illetve hogy kiértékeljék az ebben rejlő befektetési lehetőséget.
Lássuk az eredményeket!
A megkérdezett fogyasztók több mint fele nyitott a személyre szabott tartalmak iránt, sőt, szívesen oszt meg magáról információt, ha úgy érzi, ezért cserébe valódi értékben részesül. De mi minősül a fogyasztók számára valódi értéknek? A Google egy korábbi kutatása szerint a vásárlók számára az alábbi három élmény teremti a legnagyobb értéket:
- Ha időt spórolsz számukra azáltal, hogy zökkenőmentes vásárlói élményt biztosítasz és egyszerűbbé teszed a vásárlási folyamatot. A globálisan megkérdezett fogyasztók 80%-a számára fontos szempont a márka- vagy eladóválasztásnál, hogy olyan gyorsan végezhessen a vásárlással, amilyen gyorsan csak lehet.
- Ha egy jó ajánlatot, azaz árcsökkentést kínálsz számukra. A válaszadók 87%-a ugyanis azt nyilatkozta, hogy döntő szempont lehet a márka- vagy eladóválasztásnál, ha úgy érzik, az egyik helyen jó ajánlatot fogtak ki.
- Ha eléjük helyezed azokat a termékeket vagy szolgáltatáscsomagokat, amelyek érdekelhetik őket. A megkérdezett fogyasztók 62%-a előnyként éli meg, ha a korábbi tevékenységei alapkán termék- vagy szolgáltatás-javaslatokat kap.
Azoknak a vállalatoknak, amelyek jelenleg képesek teljesíteni a vásárlók ezen kívánalmait a személyre szabás területén, a bevétele és márkaértéke folyamatosan nő. Egy 2019-ben végzett kutatás eredményei ugyanis azt mutatják, hogy a fogyasztók kétszer nagyobb valószínűséggel adnak hozzá termékeket a kosarukhoz és 40%-kal eséllyel költenek többet, mint amennyit eredetileg terveztek, ha a vásárlói élményt nagyfokú személyre szabás jellemzi. Továbbá a hasonló marketingtechnikát alkalmazó cégeket a vásárlók 20%-kal nagyobb eséllyel javasolják ismerőseiknek.
Na de honnan érdemes elindulni, ha személyre szabottabb élményeket kívánunk nyújtani vásárlóinknak? Erre a kérdésre következő cikkünkben adunk választ!
Forrás:
Considine, R., Mani, K. (2020): You don’t just need personalization — you need the right personalization. Think with Google.
https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-trends/you-dont-just-need-personalization-you-need-the-right-personalization/ (Utolsó megtekintés: 2021. 08. 30.)
Comments are closed.