Innen indulj, ha személyre szabottabb vásárlói élményt szeretnél nyújtani!
Ahogy arról előző cikkünkben beszámoltunk, a személyre szabott marketing egy kiváló eszköze a márkaérték, illetőleg a bevétel növelésének, de csak abban az esetben, ha a személyre szabás formája és mértéke a vásárlók elvárásainak is megfelel. Az ebben rejlő lehetőségek ellenére a BCG felmérése szerint a kiskereskedelemben működő vállalatoknak csupán elenyésző része tett bármiféle lépést ennek irányába. Lássuk, mit érdemes tennünk személyre szabás terén, ha nem akarunk a többséghez tartozni!
Előző cikkünkben már említettük, hogy az USA kiskereskedelmét hajtó 400 milliárd dollár a szektorban tevékenykedő cégek azon 15%-a között oszlik meg, amelyek nagyfokú személyre szabást alkalmaznak a vásárlói élmény növelése érdekében. Ezek a vállalatok bevételük több mint 30%-át fordítják a személyre szabásra, míg egy átlagos kiskereskedelmi cég a bevételeinek mindössze 0,7%-át forgatja vissza kifejezetten erre a célra.
Na de mibe érdemes fektetnünk, ha szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni a személyre szabásra?
A Google 2020-as kutatása során három kulcsterületet azonosított, ahol az emberek magasabb színvonalú vásárlói élményt várnak:
- Jutalom- és hűségprogramok. A megkérdezett fogyasztók 53%-a szeretné, ha a jutalom- és hűségprogramokból származó előnyök automatikusan aktiválásra kerülnének a pénztárnál.
- Releváns promóciók és ajánlatok. A válaszadók 49%-a olyan ajánlatokat szeretne kapni, amelyek kapcsolódnak korábbi vásárlásaikhoz.
- Kívánságlisták. A megkérdezettek 44%-a számára fontos, hogy rendelkezésére álljon egy kívánságlista, ahová elmentheti azokat a termékeket, melyek felkeltették érdeklődését.
Figyelembe véve a fogyasztók megnövekedett igényét a személyre szabás iránt, valamint az egyértelmű teljesítménynövekedést, amely az ezt már alkalmazó cégek esetében tapasztalható, érdemes komolyabb figyelmet és ennek megfelelően több erőforrást fordítani a személyre szabott vásárlói élmények kialakítására.
Forrás:
Considine, R., Mani, K. (2020): You don’t just need personalization — you need the right personalization. Think with Google.
https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-trends/you-dont-just-need-personalization-you-need-the-right-personalization/ (Utolsó megtekintés: 2021. 08. 30.)
Comments are closed.