Nem helyesírási hiba, valóban a föld alá küldhetik okostelefonnal felszerelt párjukat a dél-koreai háziasszonyok, ha kifogy valami a konyhából.
Elsőként e távoli ország népét lepte meg a Tesco (ottani nevén Home Plus) egy virtuális, föld alatti áruházzal, ahol a szerelvényre várva akár a heti nagybevásárlást is elintézhetik az emberek. Ráadásul nem is akármilyen formában tálalják az árucikkeket, ugyanis olyan plakátokat ragasztottak az üvegfelületekre, melyek élelmiszerekkel megrakott polcokat ábrázolnak. Az egész nagyon élethű, a különbséget csak tapintani lehet. Kellő távolságból szemlélve teljes az illúzió, a képbe talán csak a termékek alatt látható QR kódok zavarnak be egy kicsit. Persze, már akinek, Dél-Koreában ugyanis kevesen lepődnek meg ezeken a hieroglifákon. Csak előkapják egy szkennelés erejéig okostelefonjukat, átrágják magukat a termékinformáción és leadják a rendelést. A házhozszállítás időpontja a hazaérkezés függvényében megadható. A Tesco virtuális áruházát meglepően jól fogadta az utazóközönség. Sokan kipróbálták a szolgáltatást, a kampány után 76%-kal nőtt a regisztrált tagok száma, 130%-kal bővült az online értékesítés, és meglepő módon a bolti forgalom is emelkedett. Az emberek kifejezetten értékelték, hogy egy lépést sem kellett tenniük ahhoz, hogy terülj-terülj asztalka várja őket otthon, és azt az időt fordíthatták vásárlásra, amelyet amúgy várakozással töltöttek volna.
Valószínűnek tartom, hogy egy virtuális bolt kínálatának megtekintése a karosszékből is közel ennyi ideig tart, de az újdonság varázsa már csak ilyen. Aki pedig úgy istenigazából nekidurálta magát a föld alatti vásárlásnak, szerintem jó néhány szerelvényt elengedett… Lényeg, hogy a hegy megy Mohamedhez megközelítésre igencsak vevők az emberek, tehát érdemes különböző, online rendelésfeladást megkönnyítő megoldásokban gondolkodni. Arról nem beszélve, hogy a Tesconak is mennyivel egyszerűbb és takarékosabb megvennie pár plakáthelyet, mint a nulláról felépítenie egy bevásárlóegységet, majd megtöltenie azt árucikkekkel és kiszolgálószemélyzettel, a fenntartási költségekről nem is beszélve. A Tesco korábban is kísérletezett azzal, hogy leegyszerűsítse az online vásárlást. Akkoriban egy iPhone alkalmazást egészítettek ki vonalkód-leolvasóval, ennek köszönhetően a készülékek birtokosai bármilyen, kezük ügyébe kerülő termék vonalkódját leolvashatták, és leadhatták rá a rendelést, természetesen házhozszállítással. Bár a rendszeren még van mit csiszolni, ez is egy előremutató próbálkozás volt.
Forrás: www.hir24.hu