Különösen az e-mailen keresztül érkező ajánlatokat. A Nielsen piackutató cég most rávilágít a miértekre.
A felmérést végzők nem aprózták el a dolgot, 55 országban vizsgálták 28 000 felhasználó e-dm-ekkel kapcsolatos attitűdjét. Arra a végkövetkeztetésre jutottak, hogy hazánk fiai (és lányai) előszeretettel megnyitják azokat az e-maileket, amelyek valamilyen ajánlatot tartalmaznak. Mi lehet ennek az oka? A magyar válaszadók 58%-a azt hiszi, a névre szóló e-mail személyes ajánlatot rejt, 53%-uk szerint pedig előfordulhat, hogy másoktól pénz kérnek a hasonló információkért, tehát megbecsülik, amit e-mailen keresztül – ingyen – kapnak. Az online vásárlást vagy regisztrációt követő e-mail ajánlatok a válaszadók 49%-ának könnyítik meg az életét. Az emberek 62%-a viszont biztosra megy, és csak akkor látja szívesen a különböző reklámleveleket postafiókjában, ha azokat bármikor lemondhatja, és személyes adatai törlésre kerülnek. Erre természetesen jogszabály is kötelezi a cégeket, de azért nem árt mindezt leírni, hiszen szeretnek mindezzel tisztában lenni az olvasók. Hozzánk képest az európai átlag nagyobb fenntartással viseltetik az e-dm-ek iránt. 46%-ukat csak az nyugtatja meg, ha tudják, hogy bármikor törölhetik magukat a címlistából, és csupán 35%-uk értékeli, hogy a hirdetés névre szól. 40% körüli azoknak az aránya, akiknek könnyebbé teszi az életét egy-egy online ajánlat, és kb. ugyanennyien értékelik a kapott információk ingyenességét. Persze nem csak mi lógunk ki a sorból, vannak, akik még nálunk is pozitívabban viszonyulnak az online reklámokhoz, az ukránok válaszadók 77%-ának könnyítik meg az életét a névre, postafiókra szóló hirdetések. A dánok ezzel szemben elég elutasítóak, csupán 15%-uk nyilatkozott úgy, hogy az ilyen ajánlatok könnyebbséget jelentenek a számukra. A piackutató cég arra is kíváncsi volt, kik értékelik többre az online hirdetéseket a hagyományosnál. Az eddigi eredmények alapján nem túl meglepő módon a magyarok végeztek a második helyen 58%-kal, nálunk – úgy látszik – csak a törökök (66%) tartják hitelesebbnek a postafiókjukban landoló reklámokat. A svájciak viszont legyintenek az egészre, csak 14%-uk szavaz több bizalmat az e-dm-eknek.
Forrás: