Ismét túl vagyunk egy Super Bowlon Amerikában. Mint ahogy ez már hagyománnyá vált, a nagy hirdetők idén is külön reklámfilmet forgattak erre az eseményre. Mindenki próbál valami rendhagyót, emlékezeteset készíteni. Ennek oka a 4 millió dolláros ár egy 30 másodpercet spotért. Idén a VW, a Go Daddy, a Toyota, az Audi, a Samsung, a Pizza Hut, a Mercedes-Benz és még sok más cég készített celebekkel megtűzdelt kisfilmeket. A Super Bowl azonban nem csak celebdekoltázsokban gazdag.
Idén 23 reklámblokk volt, átlagosan kb. 2 perc hosszúak. Számoljunk csak egy kicsit! Ha a mind a 46 db 30 mp-es szpot 4-4 millió dollárba került, akkor ez összesen 368 millió dollár – megközelítőleg 80 milliárd Ft – reklámköltést jelent 4 óra alatt. Összehasonlítás gyanánt Magyarországon 2011-ben kb. 55 milliárd Ft volt a televízióban elköltött reklámra fordított összeg. Tehát mondhatjuk, hogy Amerikában 4 óra alatt jóval több pénzt költöttek televízió-reklámokra, mint Magyarországon egy teljes év alatt! Az összes reklámköltés Magyarországon 2011-ben kb. 150 milliárd Ft volt, ami még kétszer annyi sincs, mint amit Amerikában elköltöttek a Super Bowl alatt.
Íme, egy pár reklám az idei Super Bowlról:
http://www.youtube.com/watch?v=uPq7jVGPs3g&feature=player_embedded#t=0s
http://www.youtube.com/watch?v=oKnuMIIEtoo&feature=player_embedded#t=0s˙
http://www.youtube.com/watch?v=PstMBnLvOBg&feature=player_embedded#t=0s
http://www.youtube.com/watch?v=6uFQAqwbwSg&feature=player_embedded#t=0s
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iymBRSUfz9U